hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آغاز مرمت و سامان‌دهی شهر تاریخی استرآباد گرگان

آغاز مرمت و سامان‌دهی شهر تاریخی استرآباد گرگان

عملیات اجرایی مرحله نخست کف‌سازی و جداره‌سازی شهر تاریخی استرآباد گرگان به‌عنوان نخستین بافت تاریخی کشور اغاز شد.

 بازدید میدانی محمدجوادساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان
با موضوع بررسی موضوعات و مسائل مربوط به بناهای تاریخی و موقوفی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و بناهای مذهبی استان


محمدجواد ساوری افزود: احیا شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و گشایش گره کار مردم در محدوده این اثر ملی، نیازمند اقدام ائتلافی سازمانی است.
مرمت و احیا بناهای تاریخی و بهره‌برداری آن با کاربری‌های مناسب و متناسب بافت تاریخی، جاذبه‌ای برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند که بخش زیادی از این مهم می‌تواند با تعامل و هم‌افزایی اداره‌کل میراث‌فرهنگی با اوقاف محقق شود. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان اظهار کرد: باید برای احیا و بازسازی بافت تاریخی گرگان از ظرفیت سایر دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان استفاده شود.
گردشگری مذهبی موضوعی مهم بوده که در برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قرار دارد؛ امیدواریم با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی اقدامات مناسبی را در این حوزه عملیاتی کنیم.
 
پیش از این بازدید، مدیران کل میراث‌فرهنگی و اوقاف استان در نشستی با همراهی معاونان موضوعات مهم شهر تاریخی استرآباد را موردبررسی قرار دادند.


در مرحله نخست مرمت بافت تاریخی استرآباد عملیات اجرایی کف‌سازی و جداره‌سازی دریکی از معابر شش‌گانه تاریخی استرآباد واقع در محور آفتاب ۱۵ تا درب نو و امامزاده نور آغاز شد.

شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به‌عنوان نخستین بافت تاریخی کشور و سومین بافت باارزش و دارای سبک معماری کشور با مساحت ۱۶۲ هکتار است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

در مرحله اول ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی و داخلی برای احیای این قسمت از شهر تاریخی استرآباد در نظر گرفته شده است که سامان‌دهی زیرساخت‌های برق، گاز، آب، فاضلاب، مخابرات و همچنین مرمت جداره و کف سازی اجرایی خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد