hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آغاز دوباره اعطای مجوز رویدادهای مد در کشور

آغاز دوباره اعطای مجوز رویدادهای مد در کشور

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نشست فعالان و طراحان مد و لباس استان خراسان رضوی که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد از آغاز دوباره اعطای مجوز رویدادهای مد در کشور خبر داد و با اشاره به کاهش واردات و قاچاق لباس به کشور این اتفاق را فرصتی تاریخی برای طراحان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد.

او با تأکید بر اینکه اقداماتی که در چهارچوب قانون برای این کارگروه تعیین‌شده است باید اجرایی شود، گفت: از هنرمندان این عرصه درخواست دارم در قالب موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره نسبت به ثبت موسسه خود اقدام کنند چراکه این مهم ضمن اعطای مجوز به فعالیت‌های هنری از هنرمندان حمایت‌های معنوی و تا حد ممکن مادی خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها معافیت‌های مالیاتی است. شفاپور تصریح کرد: همه فعالان عرصه مد و لباس باید از تسهیلات و امکاناتی که کارگروه مد و لباس ارائه می‌کند، استفاده کنند. او با اشاره به ظرفیت مشهد در حوزه مدو لباس گفت: بسیار خرسندم که در این استان انجمن مد و لباس شکل می‌گیرد و ما در وزارتخانه از این طرح حمایت مادی و معنوی را خواهیم داشت. او با اشاره به صدور دوباره مجوزها نظارت بر رویدادهای مد افزود: جلسات متعددی با طراحان و تولیدکنندگان برای ایجاد همگرایی برگزار کرده‌ایم. باید زمینه‌هایی را به وجود بیاوریم تا طرح‌های طراحان داخلی توسط تولیدکنندگان دیده، خریداری و تولید شود.

او ادامه داد: با فرصتی که برای تولیدات داخلی ایجادشده است تولیدکنندگان پارچه ما می‌توانند تولیدات باکیفیتی ارائه کنند و طراحان ما نیز با الهام گرفتن از داشته‌های فرهنگی و باوری خودمان به سمت تولید پوشاکی بروند که نه‌تنها نیاز همه گروه‌های جامعه را تأمین کنند بلکه گام‌های بلندی در خلق برند پوشاک ایرانی ـ اسلامی و صادرات پوشاک فاخر ایرانی بردارند.

شفاپور ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای طراحان و فعالان عرصه مد را از اهداف مهم برنامه‌های خود برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها می‌تواند کمک شایان توجهی به دیده شدن طرح‌های مغفول طراحان بااستعداد کشورمان و برقراری ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان باشد بر همین اساس نیز تلاش کرده‌ایم در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در همین راستا گام برداریم. او از همه فعالان عرصه مد و لباس استان خراسان رضوی برای حضور در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر دعوت کرد و گفت: هنرمندان برای طرح‌های جدید خود حتماً کد شیما که به معنای ثبت مالکیت معنوی طرحشان به نام خودشان است را دریافت کنند چراکه دریافت این کد برای حضور حرفه‌ای آن‌ها در عرصه مد حائز اهمیت است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد