hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بازنشستگی اجباری ۹ تن از اساتید علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران با اتهاماتی مانند ضد انقلاب بودن

بازنشستگی اجباری ۹ تن از اساتید علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران با اتهاماتی مانند ضد انقلاب بودن

سوسن صفاوردی، استاد سابق دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه تهران از بازنشستگی اجباری ۹ تن از اساتید دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز انتقاد کرد.

سوسن صفاوردی، استاد سابق دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه تهران درباره موضوع بازنشستگی اجباری ۹ تن از اساتید دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز می گوید این افراد با اتهاماتی مانند ضد انقلاب بودن و داشتن تفکر غربزده و ولایی نبودن روبرو شده اند یعنی همان اسلحه ای که برای هر حذفی مشروع شده است.

به گزارش انتخاب، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی سوسن صفارودی را می‌خوانید:

  • زمستان سال گذشته بود که موضوع بازنشستگی اجباری ۹ تن از اساتید دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز که با ادعای قانونی بودن این امر رخداده بود، مطرح شد و انعکاس گسترده ای نیز در سطح داخلی و خارجی پیدا کرد.
  • این اساتید که همگی از اساتید قدیمی و برجسته این دانشکده هستند، به یکباره با حکم بازنشستگی خود مواجه شدند و نه تنها پیگیری‌هایشان از مکانیزم های مختلف تعریف شده راه بجایی نبرد بلکه رئیس دانشکده که مطرح کرده بود این اساتید ضد انقلاب هستند و تفکر غربزده دارند، - یعنی همان اسلحه ای که برای هر حذفی مشروع شده است - و اعلام کرده بود که به اساتیدی که ولایی نیستند، کلاس نمی‌دهد، با هیچ باز خواستی روبرو نشد.
  • این اساتید اواخر سال گذشته با دکتر تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در این باره جلسه‌ای داشتند که هر ۹ استاد از این جلسه رضایت نداشتند، چرا که رئیس دانشگاه آشکارا گفته بودند این کار قانونی است و ایشان بدنبال تامین بخشی از مخارج دانشگاه به این طریق هستند و هیچ قدرتی هم مانع ایشان در اجرای این پروسه نخواهد بود و اساتید باید تقاضای بازنشستگی کنند.
  •  
  • در بخشی از دستور العمل های موجود در بحث بازنشستگی، همچون وزرات علوم بعنوان نهاد بالا دستی دانشگاهها مطرح شده ۳۰ سال خدمت و سنوات برای اعضای هئیت علمی مهم است و محدوده سنی، به طور قطعی معیار قرار داده نشده است و لازم بذکر است که هیچ یک از این اساتید، ۳۰ سال خدمت نیستند.
  • از طرف دیگر دستورالعمل ها و بخش نامه های دانشگاه آزاد نیز نشان می‌دهد که هیچ یک از روندی که اجرا شده، مطابق با دستور العمل ابلاغی برای بازنشستگی نبود و طی این دستور العمل هیچ یک از موارد مندرج در آن رعایت نشده است.
  • از طرف دیگر در حالی که به اساتید در 13 بهمن نامه‌ای ارسال کردند واعلام کرده بودند که سوابق بیمه خودتان را اعلام کنید اما هیچ اطلاعی در خصوص چرایی آن اعلام نکردند، سپس در 19 بهمن به آنها ابلاغیه دادند که شما بازنشسته هستید.
  • رئیس دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز، در شهریور ماه سال 77 استخدام شده است و طبق حکم موجود  از زمان استخدام تا به امروز هر سال با او  قرارداد یکساله بسته شده است. اگرچه حقوق برابر با اعضای رسمی قطعی دریافت کرده است. چگونه با یک فرد سالها قرار داد یکساله بسته می شود؟
  • دکتر تهرانچی وجود این تناقضات را به شاخص بودن برخی افراد مرتبط می کند. از انجایی که هر نه نفر اساتید محترمانه اخراج شده، افراد به نام و به اذعان غالب دانشجویان آنها برندهای دانشکده علوم سیاسی بوده اند، ظاهرا شاخص بودن ربط به همصدا بودن پیدا می کند. خصوصا وقتی فردی با مدرک فوق لیسانس به سمت ریاست دانشکده انتخاب شده است و به قرار اطلاع طبق عرف دانشگاهی داشتن مدرک دکترا برای هر کس دیگری لازمه احراز این پست بوده است. 
  • برخی از اساتید در نقد این رفتارهای فراقانونی می‌گویند: حال نهادهای ذی ربط و‌ مخاطبین خودشان عمل به قانون در دانشگاه که رئیس دانشگاه مدعی آن است را قضاوت کنند !
  • بر اساس اصل ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. حیثیت‌، جان‌، مال‌، حقوق، مسکن و شغل‌ اشخاص از تعرّض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند .
  • باید مبتنی بر قانون باشد و رسیدگی به آن را نمی توان به هیأتهای داخلی وغیرمستقل سپرد. حال این سوال مطرح است.

 

 

منبع: etemadonline-628934

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد