محمد برزعلی اظهارکرد: ۱۵۰ چاه کشاورزی دارای کنتور و ثبت شده در استان وجود داشته که بین سه الی هفت اینچ آبدهی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: براساس مذاکره با اداره برق، قبل از ورود به فصل گرما مقرر شد که قطعی‌های برق چاه‌های کشاورزی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: اختصاص سوخت تراکتورهای پنج اسب بخار بین هزار تا هزار و ۳۰۰ لیتر و برای تراکتورهای سه سیلندر بین ۸۰۰ لیتر در نظر گرفته می‌شود و برای بیش از ۴۶ اسب بخار هزار و ۵۰۰ لیتر است.
طبق گفته برزعلی، در فصل زراعی جاری این میزان بر اساس نوع کشت برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: در کشت گندم با حدود ۱۹ ساعت فعالیت تراکتور ۷۵ اسب بخار، حدود ۱۴ لیتر بر هکتار سوخت در نظر می‌گیریم.
وی ادامه داد: برای کشاورزان و تراکتورهایی که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ لیتر برای هر فصل زراعی در نظر گرفته می‌شود.

برزعلی عنوان کرد: به طور کلی در استان طبق برآوردها، ۱۶۵ الی ۱۶۷ میلیون لیتر سوخت لازم است اما سوختی که شرکت پالایش بخش فراورده‌های نفتی در نظر می‌گیرد بین ۱۰۰ تا ۱۴۵ میلیون لیتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: افزایش سوخت برای اراضی شالیزاری لازم بوده و طرح مطالعاتی را با شرکت بخش فرآورده‌های نفتی انجام داده‌ایم تا اختصاص سوخت بر اساس سطح زیر کشت باشد.
وی گفت که توسعه مکانیزاسیون در دستور کار بوده که این امر افزایش میزان مصرف سوخت را به همراه دارد.
برزعلی بیان کرد: در سال گذشته، ۱۸۸ میلیارد تومان جذب تسهیلات مکانیزاسیون در استان رخ داد و ۱۱۳ درصد تعهد محقق شده است که رتبه اول را در کشور به دست آورده‌ایم