hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث

مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث

معاون گردشگری کشور گفت: پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت از جمله استفاده از اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی و فرهنگی دستگاهها منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست جامعه هتلداران، جامعه تورگردانان و معاون گردشگری کشور در هتل همای تهران درحالی برگزار شد که در این نشست از فعالیت‌های سه دهه اخیر ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران تقدیر به عمل آمد.

در این نشست علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: جامعه تورگردانان همیشه پیگیر مسائل مختلف آژانس‌های گردشگری بوده است از جمله اینکه پیگیر شدند تا درآمد ورود گردشگران در حوزه اقتصاد غیر نفتی لحاظ و فعالیت برای ورود گردشگر از مالیات معاف شود. با پیگیری وزیر میراث فرهنگی در قانون شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی آمد که این موضوع به صورت دائمی مطرح شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه مالیات بند الف ماده ۸۲ تمهید مالیاتی در نظر گرفته شده بود و اصلاحی که توسط کمیسیون شوراها صورت گرفت این بود که معافیت‌های مالیاتی قبلی حفظ شود.

شالبافیان گفت: از آنجا که تعرفه خاص گردشگری نداریم برخی جاها گردشگری را صنعت و برخی جاها آن را فرهنگی می‌دانند. باید تعرفه خاص گردشگری داشته باشیم.

وی افزود: موضوع عوارض خروج از کشور سال‌ها پیش به این منظور مطرح شد که باید این هزینه برای زیرساخت‌های گردشگری و معرفی کشور استفاده شود اما این اتفاق نیفتاد. این موضوع را مطرح کردیم که چون مبلغ قابل توجهی است و باید در راه گردشگری استفاده شود. اگر متن ماده را اگر ببینید متوجه می‌شوید که نوشته باید این هزینه در حوزه زیرساخت‌ها مصرف شود آنهم با نظر مساعد وزیر میراث فرهنگی. یعنی باید در همان راستایی که قانون گذار مشخص کرده صرف شود نه حق و حقوق کارمندان.

وی گفت: پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت از جمله استفاده از اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی و فرهنگی منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی یا همان جانا شود. این مصوبه چند روز پیش به تصویب هیأت وزیران رسید. همیشه این چالش وجود داشت که در ایام پیک سفر، دستگاه‌ها با ظرفیت اقامتی که داشتند بازار را تحت تأثیر قرار می‌دادند. هتلداران باید بتوانند بازوی اجرایی ما برای تحقق این مصوبه باشند. ما نمی‌دانیم چقدر تخت در کشور داریم چون نمی‌دانیم ظرفیت اقامتی دستگاه‌ها چقدر هست. مصوبه دیگری که به دنبال تصویب آن هستیم درباره عدم بهره برداری دستگاه‌ها از این مراکز اقامتی است.

منبع: mehrnews-5856211

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد