hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > وصول یک درصد سهم فروش معادن مسائل زیست محیطی نطنز را مرتفع می‌کند

وصول یک درصد سهم فروش معادن مسائل زیست محیطی نطنز را مرتفع می‌کند

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان بر لزوم اجرای قانون و وصول یک درصد سهم فروش معادن برای حل مشکلات زبست محیطی نطنز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان عصر پنجشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از معادن شهرستان نطنز و منطقه کرکس، با بیان اینکه نبود توسعه پایدار به همه زیرساخت‌ها، سرمایه‌های اجتماعی و داشته‌های ما لطمه وارد کرده است، اظهار داشت: از خشک شدن تالاب گاوخونی و وضعیت زاینده رود و سایر مسائل زیست محیطی استان اصفهان گرفته تا مشکلات نطنز به واسطه توسعه معادن، نیازمند توجه ویژه است.

وی تصریح کرد: مدیریت استان بر این باور بوده و عزمشان جزم است که مسائل این منطقه باید حل شود و معتقد هستیم که می‌توانیم توسعه داشته باشیم در عین حال که محیط زیست را نیز بخوبی حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: عدم توجه به قوانین بالادستی و دستورالعمل‌ها باعث شده امروز به شرایطی ناراحت کننده در این منطقه برسیم و این در حالی است که در شورای عالی معادن و شورای معادن استان مصوبات خوبی داشتیم و قوانینی بوده که طی سال‌ها اجرا نشده و سوال این است که چرا اجرای این قوانین معطل مانده است؟!

زینلیان تصریح رد: در تلاش بودیم که بعد از گذشت سال‌ها قانون یک درصد فروش معادن که شورای معادن آئین نامه اجرایی آن را تدوین کرده، عملیاتی شود و امید است با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات مردم حل شود.

وی با اشاره به اینکه بر وضعیت باسکول‌ها و تخلیه باطله‌ها نظارت درستی وجود ندارد، تاکید کرد: ما بعنوان نماینده دولت در استان این اعلام آمادگی را داریم که از محیط زیست برای اجرای قوانین در برابر دستگاه‌های استان از جمله صمت تمام قد حمایت کنیم و سازمان محیط‌زیست بعنوان هدایتگر ما در این مسائل خواهند بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ابراز داشت: انتظار داریم به مسئله نطنز بیش از پیش توجه شود و البته برخی معادن حتماً می‌توانند ذیل قوانین بالادستی ادامه کار دهند اما شهر نطنز و روستاهای اطراف با آن پتانسیل طبیعی که دارد آنقدر ارزشمند است که نخواهیم به دنبال معادن بگردیم و از راه‌های دیگر در پی توسعه مطلوب باشیم.

منبع: mehrnews-5794325

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد