hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تقدیر از دختران موفق در اجتماع مصلای تهران

تقدیر از دختران موفق در اجتماع مصلای تهران

در جشن دخترانه که با نام دختر ماه در مصلای تهران برگزار شد، از زنان و دختران موفق کشور تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از بانوان و دختران موفق کشور به مناسبت روز دختر با حضور بیش از ۵ هزار نفر از دختران و زنان عصر جمعه در مصلای تهران و در حاشیه نمایشگاه کتاب برگزار شد.

این جشن دخترانه با نام دختر ماه به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و با تقدیر از دانش آموزان موفق در عرصه‌های علمی و فرهنگی برگزار شد.

اجرای سرود دانش آموزی، مسابقات و جنگ‌های جذاب ویژه دانش آموزان و کودکان دختر از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

تقدیر از دختران موفق در اجتماع پنج هزار نفره

حجت‌الاسلام سرلک در جشن بزرگ دختران با تاکید بر وقار حجاب گفت: اینکه رنگ چادر زنان ما هم مشکی است برخی می‌گویند موجب افسردگی است اما رنگ مشکی نشان از وقار و ابهت مقام زن است.

حجت الاسلام سرلک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نهاد خانواده گفت: خانواده محل اصلی تربیت فرزند است نهاد اصلی برای تعلیم و تربیت فرزندان، خانواده است.

وی با بیان اینکه دختر هم در خانواده جایگاهی ویژه دارد گفت: این ویژگی به دلیل این است که در نزد خداوند جایگاه دختر جایگاهی برجسته و متعالی است و دختر نقشی متعالی در خانواده دارد.

در دست بیشتر کودکان پرچم‌های ایران و یک پرچم بود که روی آن نوشته شده بود «برای زینب». برای زینب به احترام شهیده زینب کمایی بود.

یک گروه سرود از دانش آموزان دختر هم در این مراسم یک اجرا به یاد شهیده زینب کمایی داشتند این شهید شاخص دانش آموزی در سن ۱۴ سالگی در سال ۱۳۶۱ تن توسط منافقین به شهادت رسیده بود. این شهیده دانش آموز سال‌های ابتدایی انقلاب فعال فرهنگی و مدافع حجاب بود.

پرچم حرم حضرت معصومه نیز همراه با خادمین حرم از مهمانان دیگر این جشن بزرگ بودند.

منبع: mehrnews-5783821

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد