hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > فعالیت تمامی پایگاه‌های اخذ زکات فطریه در شب قبل از عید

فعالیت تمامی پایگاه‌های اخذ زکات فطریه در شب قبل از عید

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: شب قبل از عید فطر تمامی پایگاه ها در معابر و مکان هایی که نماز برگزار می شود فعال هستند.

حبیب الله آسوده، در گفتگو با خبرنگار جامعه مهر درباره فعالیت پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه گفت: از شب قبل از عید سعید فطر تمامی پایگاه‌ها در معابر و مکان‌هایی که نماز روز عید برگزار می‌شود فعال هستند.

به گفته معاون کمیته امداد امام خمینی تعدادی از این پایگاه‌ها تا بعد از مراسم برگزاری نماز و تعدادی هم تا دو روز بعد از روز عید فطر آمادگی دارند تا فطریه شهروندان را جمع آوری کنند.

وی ادامه داد: از سوی مسئولان کمیته امداد به متولیان امر تأکید شده است تا در اولین فرصت بعد از جمع آوری فطریه این رقم به حساب نیازمندان دارای اولویت واریز شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: در هر پایگاه به صورت مجزا و به صورت تفکیک شده دستگاه‌های خودپرداز قرار داده شده و در حساب‌های مجزای نسبت به جمع آوری فطریه عام و فطریه سادات و کفاره عام و کفاره سادات اقدام خواهند کرد و هر کدام از پرداختی‌ها به صورت جداگانه به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر کد دستوری #۵*۸۸۷۷* فعال و آماده برای اخذ فطریه و کفاره مردم روزه دار و عموم مسلمانان است.

آسوده افزود: از روز پنجشنبه هم کد دستوری #۱۲* برای اخذ فطریه و کفاره فعال می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته ۵۶ میلیون فطریه و کفاره شورای زکات در سطح کشور جمع آوری شد که سهم جذب و جمع آوری کمیته امداد قریب به ۳۹ میلیون بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال به دلیل افزایش مبلغ فطریه، به طبع میزان پرداختی مردم هم بیشتر خواهد شد.

آسوده خاطرنشان کرد: شورای زکات به پایگاه‌ها مجوز شورای شهرستان یا استان داده است و ترجیحاً زکات فطریه و کفاره به آنها پرداخت می‌شود تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

منبع: mehrnews-5759603

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد