hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > خدمات رسانی به بیش از ۲۰ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مشهد

خدمات رسانی به بیش از ۲۰ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مشهد

مشهد ـ سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: در سال ۱۴۰۱ توسط یک میلیون و ۱۴۸ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای برون شهری به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر خدمت‌رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی امامی میبدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال برای استقبال از بهار برنامه‌های ویژه تدارک دیده می‌شود که در جلسات برگزار شده، آماده‌سازی مراکز اسکان موقت و اضطراری در پایانه مسافربری را در دستور کار داشتیم. در مجموع برای ۵۰۰ نفر ظرفیت اسکان فراهم شد.

سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ توسط یک میلیون و ۱۴۸ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای برون شهری به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر خدمت‌رسانی شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش مسافر را شاهد بوده‌ایم.

وی بیان کرد: جهت رفاه حال زائران و مسافران اکیپ‌های مختلفی در ایام نوروز در پایانه‌ها مستقر شدند. در سال ۱۴۰۱ توسط یک میلیون و ۱۴۸ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و خودروهای برون شهری به ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار مسافر خدمت‌رسانی شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش مسافر را شاهد بوده‌ایم.

امامی ادامه داد: همچنین میزان وسیله نقلیه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی برون شهری ۱۵ درصد افزایش داشته که ۶۰ درصد سفرها مربوط به پایانه مسافربری امام رضا (ع)، ۱۲ درصد از طریق پایانه راه ابریشم، ۲ درصد ایستگاه سوار حافظ، ۵ درصد ایستگاه سوار کلات و ۲۱ درصد ایستگاه سوار میثاق بوده است.

سرپرست پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: ۵ شهر پرتردد در سال گذشته نیشابور، قوچان، تربت‌حیدریه، کاشمر و سبزوار و ۵ شهر پرتردد خارج از استان شامل تهران، بجنورد، زاهدان، بیرجند و اصفهان بودند.

وی گفت: بیشترین تردد در ۱۰ سال اخیر مربوط به ۱۳۹۳ بوده که ۲۵ میلیون و ۱۸۲ مسافر داشتیم و در ۲ سال گذشته که کرونا بوده کمترین مسافر حدود ۱۰ میلیون ثبت شده است.

امامی میبدی با اشاره به ارائه خدمات متفاوت به زائران خاطرنشان کرد: یکی از خدمات این بوده که با معرفی‌نامه از آستان قدس، خدمات رایگان به ۴۶۸۰ مسافر در راه مانده برای بازگشت به مقاصدشان ارائه شد.

منبع: mehrnews-5750660

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد