hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هوای اصفهان آلوده است/ شاخص ۱۲ منطقه در وضعیت قرمز و نارنجی

هوای اصفهان آلوده است/ شاخص ۱۲ منطقه در وضعیت قرمز و نارنجی

اصفهان- شاخص کیفی هوای اصفهان امروز یازدهم اسفندماه براساس داده‌های ۱۵ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.‌
بیشتر بخوانید

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه یازدهم اسفندماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۵ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۱۱۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

جمشید لقایی با اشاره به اینکه امروز شاخص ایستگاه پایش هوا در کردآباد با میانگین ۱۵۶ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است، ادامه داد: شاخص هوا در ۲ ایستگاه سپاهان‌شهر با ۹۷ و میرزا طاهر با ۹۶ AQI در وضعیت قابل قبول است.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: شاخص هوا در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۱۴۹، میدان باهنر با ۱۲۰، میدان انقلاب با ۱۱۲، میدان فیض با ۱۱۸، ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۱۴، رهنان و فرشادی با ۱۱۷ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شاخص هوا در برخی مناطق کلان‌شهر اصفهان به شهروندان بویژه گروه‌های آسیب پذیر چون سالمندان، زنان باردار، افزود دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و کودکان توصیه می‌شود که فعالیت سنگین و طولانی را در فضای باز کاهش دهند.

هوای اصفهان آلوده است/ شاخص ۱۲ منطقه در وضعیت قرمز و نارنجی
شاخص هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان- ۱۱ اسفند

به گزارش مهر، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد با ۱۱۰، استانداری با ۱۰۳، پروین با ۱۴۱ و بزرگراه خرازی با ۱۰۸ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در رودکی با ۶۸ در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

شاخص هوا همچنین در منطقه صنعتی سجزی با ۹۹، شاهین‌شهر با ۶۵ و مبارکه با ۹۰ AQI در وضعیت قابل قبول بوده و ایستگاه‌های پایش هوا در سایر شهرها از جمله نجف‌آباد، کاشان، زرین‌شهر، خمینی شهر و منطقه صنعتی دولت آباد دائم قطع است.

امروز نیز هوای کلان‌شهر اصفهان غبارآلود است و بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان تا اوایل هفته پیش رو جوی پایدار در اصفهان حاکم خواهد بود که این شرایط به افزایش غبار صبحگاهی در مناطق مرکزی و صنعتی می‌انجامد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: mehrnews-5723148

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
مطالب مشابه
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد