hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > وقوع ۴۹۰ فقره تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه‌های شهر تهران

وقوع ۴۹۰ فقره تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه‌های شهر تهران

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متأسفانه امسال بالغ بر ۴۹۰ فقره تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه‌های شهر تهران رخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ زکی زاده کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص علت تصادفات زنجیره‌ای گفت: زمانی که بیشتر از دو وسیله نقلیه به صورت همزمان و با شرایط یکسان با یکدیگر برخورد نمایند تصادف زنجیره‌ای روی می‌دهد.

وی افزود: این تصادفات از سه وسیله شروع می‌شود و تا چندین خودرو هم می‌تواند اتفاق بیافتد که ما امسال در بزرگراه شهید فهمیده تصادف زنجیره‌ای ۱۷ وسیله‌ای نیز داشتیم.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مواردی که باعث و زمینه ساز وقوع تصادفات زنجیره‌ای می‌گردد سه حالت است و اولین آن سرعت زیاد رانندگان است و فاصله بین وسایل کم می‌شود و شرایط نامساعد آب و هوایی باعث بروز تصادفات زنجیره‌ای می‌گردند.

سرهنگ زکی زاده گفت: متأسفانه امسال ۱۵ درصد از علل وقوع تصادفات ما به دلیل عدم رعایت فاصله طولی اتفاق افتاده است که منجر به وقوع تصادفات زنجیره‌ای شد و بالغ بر ۴۹۰ فقره تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه‌های شهر تهران شد.

وی افزود: مهم‌ترین اقدامی که رانندگان می‌توانند از بروز تصادفات زنجیره‌ای جلوگیری نمایند این است که فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کنیم و به ازای هر ۱۵ کیلومتر سرعتی که در حال حرکت هستید به اندازه طول یک خودرو با وسیله جلویی حفظ نمائید و این بسته به شرایط آب و هوایی دارد و اگر شرایط مساعد و خشک باشد یک طول خودرو و اگر مرطوب باشد ۲ طول خودرو و اگر برفی باشد ۳ خودرو و اگر یخبندان باشد ۶ طول خودرو به ازای هر ۱۵ کیلومتر سرعت می‌بایست از خودروی جلویی فاصله داشته باشیم.

وی گفت: اگر سرعت یک راننده ۴۵ کیلومتر باشد در شرایط آب و هوایی خشک فاصله تا خودروی جلویی باید ۳ طول خودرو باشد و اگر هر خودرو چهار و نیم متر به طور متوسط طول داشته باشد باید حدود ۱۳ متر با خودروی جلویی فاصله داشته باشیم و اگر مرطوب باشد ۲۷ متر واگر شرایط برفی باشد ۴۰ متر و در شرایط یخبندان باید ۸۱ متر فاصله خود را با خودروی جلویی حفظ نمائیم تا تصادفات زنجیره‌ای اتفاق نیافتد.

منبع: mehrnews-5722785

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد