hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دانش‌آموزان تحت تاثیر کرونا دچار فقر حرکتی شدند

دانش‌آموزان تحت تاثیر کرونا دچار فقر حرکتی شدند

اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان ما در دو سال گذشته تحت تأثیر کرونا دچار فقر حرکتی شدند و سرعت حرکت به سمت مفاد سند تحول بنیادین کاهش قابل توجهی یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی عصر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ۵۷ طرح ورزشی آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: تلاش دولت مردمی در حوزه آموزش و پرورش توجه به تمام ساحت‌های آموزشی و تربیتی است که مورد تأکید سند تحول بنیادین نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف سند تحول بنیادین تربیت انسان چند ساحتی است و ما معتقدیم که برای رشد دانش‌آموز به این شکل، باید به ساحت زیستی بدنی توجه ویژه‌ای داشت و روی آن سرمایه‌گذاری کرد و تردیدی نیست که این سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز قراردادن دانش‌آموزان در مسیر حیات طیبه است.

ابراهیمی ضمن ابراز تأسف از نگاهی که بیش از یک دهه سبب توقف اجرای سند تحول بنیادین شد، اجرایی‌سازی این سند را از مهم‌ترین مطالبات رهبری دانست و تصریح کرد: در دوسال و نیم گذشته که دانش‌آموزان ما تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند و دچار فقر حرکتی شدند سرعت حرکت به سمت مفاد سند تحول بنیادین کاهش قابل توجهی یافت و یکی از راهکارها برای جبران این افت سرعت و رسیدن به حیات طیبه توجه به ورزش در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان طرح شهید سلیمانی را اقدام مطلوبی برای افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: چنین اقدامی باعث می‌شود که دانش‌آموزان به فرصت و تجهیزات لازم برای تندرستی دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را دستاورد قرن‌ها حقیقت جویی، استقلال طلبی، نفی استبداد و نفی استکبار دانست و اذعان داشت: به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب ما معجزه قرن بود، چرا که بعد از جنگ جهانی دوم و پیروزی نظام دنیاگرا و سکولار نظمی بر جهان حاکم شد که مبتنی بر نفی دین و دین ستیزی بود و تمام کشورها باید تابع غرب یا شرق می‌شدند؛ در چنین وضعیتی انقلاب اسلامی بدون حمایت قدرت‌های غربی و شرقی پیروز شد و معادلات را تغییر داد.

ابراهیمی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را توجه به نظر، اراده و رأی مردم دانست و بیان داشت: در سال ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و پس از آن هرسال با شرکت در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های مکرر حمایت خود را از انقلاب اسلامی نشان داند و پس از این نیز نشان خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عزت بخشیدن به دین اسلام و مذهب شیعه را از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی برشمرد و متذکر شد: در هیچ دوره‌ای در طول تاریخ، اسلام و شیعه به این عزتمندی نرسیده بود و در اغلب دوره‌ها افراد مجبور به تقیه بودند و مسلمانی یا تشیع خود را کتمان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در احوالات آیت الله اراکی که از لحاظ سنی از حضرت امام (ره) مسن‌تر و به نوعی استاد ایشان بودند چنین آمده که وقتی به محضر امام راحل می‌رسدند دست بر سینه می‌گذاشتند و می‌گفتند «السلام علیک یا مجددالاسلام»؛ و درحقیقت نیز امام عظیم‌الشأن ما احیاگر اسلام بود و با انقلاب ایشان شیعیان در تمام جهان با افتخار مذهب خود را بیان می‌کنند.

منبع: mehrnews-5704614

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد