hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رییس سازمان مالیاتی از وظیفه ذاتی خودش هم خبر ندارد؟

رییس سازمان مالیاتی از وظیفه ذاتی خودش هم خبر ندارد؟

اتفاق نامبارکی رخ داده است. تهدید خبرنگار در نشست خبری بابت طرح یک سئوال. فارغ از اینکه سئوال چه بوده و خبرنگار چه کسی است باید گفت حق با خبرنگاری است که مطالبه دارد.

خبرنگار سئوالی را در نشست خبری مطرح کرده و خواستار آن بوده که بداند فلان مجموعه اقتصادی یعنی قرارگاه خاتم‌النبیا چه میزان بدهی مالیاتی دارد اما رییس سازمان امور مالیاتی وی را تهدید کرده که باید مدارک ارائه دهد والا به دادستانی معرفی خواهد شد.

باید از رییس محترم سازمان امور مالیاتی پرسید که اگر با وظایف ذاتی خبرنگاران آشنایی ندارد و نمی‌داند کار خبرنگار طرح پرسش و مطالبه است، آیا با وظیفه خودش نیز آشنایی ندارد و نمی‌داند مسئولیت مهم وی پاسخگویی است؟

قرار است تکیه ما به جای درآمدهای نفتی بر درآمدهای مالیاتی باشد. هر کسی در این اقتصاد درآمد دارد باید مالیات بدهد. اتفاقا شهروندی که مالیات می‌دهد حق دارد بپرسد که چرا فلان شرکت، فلان مجموعه و فان دستگاه که فعالیت اقتصادی دارد، مالیات خود را نپرداخته، بدهکار است و قس علیهذا.

حتی این حق وجود دارد که ما به عنوان شهروند بپرسیم که فلان دستگاه عظیم اقتصادی چه میزان مالیات پرداخت می‌کند و حق ماست که شفاف بدانیم که بدهکاران مالیات چه کسانی هستند.

برخورد با خبرنگار این شائبه را ایجاد می‌کند که مقامات دولت سیزدهم حتی این گونه پرسش‌ها را در وادی امنیتی تعریف می‌کنند و تلاش دارند با پاسخ‌های تهدیدآمیز دیگران را از طرح پرسش بازدارند .

این تهدید نه فقط متوجه جامعه خبرنگاران که متوجه تک تک شهروندانی است که مالیات می‌دهند و باید بدانند چه کسانی، چرا و به چه دلیل از مالیات معافند و مالیات خود را به موقع نداده‌اند .

باید همین حالا مقابل این دست برخوردها ایستاد. شناسایی فراریان کوچک مالیاتی هر چند ضروری است اما کافی نیست. همه شهروندان با هم برابرند چه کسی که طبق قانون تنها 10 درصد حقوق خودش را مالیات می‌دهد و چه شرکت و مجموعه بزرگی که مالیات‌های صد میلیاردتومانی باید پرداخت کند. این نکته مهمی است که رییس سازمان مالیاتی باید بدان توجه کرده و بداند وظیفه وی تنها پاسخگویی است نه تهدید.

اقتصاددان

223223

منبع: khabaronline-1728351

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد