hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > توانبخشی بیماران مبتلا به سکته با «اگزواسکلتون»

توانبخشی بیماران مبتلا به سکته با «اگزواسکلتون»

بیماران مبتلا به سکته در آمریکا به زودی می توانند از تجهیزات رباتیک نوین در فرایند بهبودی خود بهره ببرند.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از انگجت، سازمان غذا و داروی این کشور اگزواسکلتون «آتالانت»(Atalante) را برای توانبخشی بیمارانی که قبلا سکته کرده اند، تایید کرد.

این ماشین به خصوص برای افرادی مناسب است که حرکت قسمت بالایی بدن آنها محدود شده است. نسل فعلی اگزواسکلتون آتالانت که به طور خودکار توازنش را برقرار می کند، مجهز به باتری است و می توان گام های آنها را تنظیم کرد در نتیجه برای برداشتن گام های اولیه حین فرایند تراپی یا راه رفتن بهتر به کار می رود.

هرچند این سخت افزار باید در محیط کلینیکی با کمک یک درمانگر مورد استفاده قرار گیرد اما استفاده از آن بدون کمک دستان به بیماران کمک می کند تا بدون در نظر گرفتن قابلیت استفاده از بازوها، گام هایشان را تنظیم کنند.

شرکت واندرکرفت (تولید کننده اگزواسکلتون مذکور) تصمیم دارد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی این محصول را به بازار ارائه کند هرچند مشتریان احتمالی آن را اعلام نکرده است.

به طور معمول سازمان غذا و دارو آمریکا به ندرت اگزواسکلتون ها را تایید می کند. ژوئن ۲۰۲۲ میلادی شرکت «اکسو بیونیکز» اجازه یافت تا دستگاه EksoNR را برای توانبخشی ام اس به کار گیرد. اما با تایید اگزواسکلتون واندکرفت این فناوری برای طیف وسیع تری از بیماران فراهم می شود.

منبع: mehrnews-5690852

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد