hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سرکرده تحریرالشام: عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه انحرافی خطرناک است

سرکرده تحریرالشام: عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه انحرافی خطرناک است

ایسنا نوشت: سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام از آنکارا به شدت انتقاد کرده و عادی‌سازی روابط آن با دمشق با نظارت روسیه را "انحراف خطرناکی" دانست که به اهداف آنچه انقلاب خواند، آسیب می‌زند.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) روز دوشنبه در یک سخنرانی ویدیویی که از سوی خبرگزاری "امجاد" وابسته به این گروه تروریستی منتشر شد، مدعی شد: "انقلاب سوریه در مبارزه مستمر خود با حاکمیت و متحدانش با چالش جدیدی مواجه است و مذاکرات حاکمیت و هم‌پیمان روس‌ خود با ترکیه انحرافی خطرناک محسوب می‌شود که به اهداف انقلاب سوریه ضربه می‌زند".

الجولانی در ادامه نیز گفت: "ما از هر وفادار غیوری دعوت می‌کنیم تمام تلاش خود را کرده، دستش را در دستان ما گذاشته و در مقابله با این چالش‌ها در کنار ما ایستاده و به عهد خود تا زمان سرنگونی حاکمیت ادامه دهد".

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام در ادامه نیز از "فرزندان شریف انقلاب" خواست ناامید نباشند و به آنها تعهد داد که "انقلاب و اهداف آن توسط فرزندان، فرماندهان و سربازان انقلاب حفظ شود".

او در ادامه سخنان خود خطاب به مردم مدعی شد: "مردم سوریه راهی را برای زندگی با عزت و کرامت انتخاب کردند و نبرد آنها یک جنگ سیاسی بر سر پست‌ها و یا جنگی داخلی نیست بلکه نبردی میان حق و باطل است و هرکسی که با این جنگ مخالفت کند، شکست خواهد خورد و محکوم به نابودی است و ما به تلاش خود تا رسیدن به دمشق و سرنگونی حاکمیت ادامه خواهیم داد".

وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه چهارشنبه نشست سه‌جانبه‌ای در مسکو داشتند و در آن بر سازنده بودن این گفت‌وگو و لزوم استمرار آن تاکید کردند.

همچنین آنها اعلام کردند که در این دیدار راه‌حل‌های بحران سوریه و مشکل پناهجویان و نیز اقدامات مشترک برای مبارزه با گروه‌های افراطی در سوریه بررسی شدند.

در این نشست سه‌جانبه خلوصی آکار، وزیر دفاع و هاکان فیدان، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه و رئیس دستگاه اطلاعات این کشور حضور داشتند.

وزارت دفاع‌های دو کشور سوریه و روسیه نیز این نشست را مثبت ارزیابی و اعلام کردند، مسایل مختلفی مورد بررسی قرار گرفتن و نشست مثبت و سازنده‌ای بود.

311311

منبع: khabaronline-1714525

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد