hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| نداشتن پروانه بهره برداری از چالش های شهرک صنعتی فولاد است

اصفهان| نداشتن پروانه بهره برداری از چالش های شهرک صنعتی فولاد است

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی فولاد لنجان گفت: در سال های اخیر شهرک صنعتی فولاد ۳۷ شرکت فعال با حدود ۱۰ هزار کارگر داشت که به دلایل مختلف همچون مشکلات اقتصادی ۳۰ شرکت آن تعطیل شد و امروز تنها حدود دو هزار نفر در شرکت های این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
مختاری در نشست با فرماندار شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرک صنعتی فولاد نخستین شهرک خصوصی کشور است که در ۵۵ کیلومتری اصفهان و در محله بابا شخیعلی احداث شد و در سال های اخیر این مجموعه ۳۷ شرکت فعال با حدود ۱۰ هزار کارگر داشت که به دلایل مختلف همچون مشکلات اقتصادی ۳۰ شرکت آن تعطیل شد و امروز تنها حدود دو هزار نفر در شرکت های این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی فولاد افزود: حدود ۲۴ سال از راه اندازی شهرک صنعتی فولاد می گذرد، اما همچنان این مجموعه با مشکلات زیرساختی مواجه است، با توجه به اینکه حدود ۱۰ شرکت جدید پروانه بهره برداری را اخذ و ۱۰ شرکت دیگر نیز در حال گذراندن مراحل اخذ پروانه بهره برداری هستند، نیاز به تامین زیرساخت هایی همچون آب شرب، سیستم های دفع پساب صنعتی و ... وجود دارد.
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی فولاد لنجان تصریح کرد: صنعتگران امروز نیازمند حمایت هستند و قطعا اگر حمایت مسئولان در پشتیبانی از صنعتگر و تولید داخلی نباشد چراغ صنایع کوچک و متوسط فعال در شهرک های صنعتی خاموش خواهد شد و این مسئله تاثیر زیادی بر از بین رفتن اشتغال این مجموعه ها خواهد داشت.
وی ادامه داد: با راه اندازی و رونق صنایع کوچک و بزرگ در شهرک صنعتی فولاد زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر ایجاد خواهد شد، اما نداشتن پروانه بهره برداری یکی از چالش هایی است که امروز با آن مواجه هستیم و رفع این مسئله می تواند تاثیر بسزایی در رونق این شهرک داشته باشد.
مختاری اضافه کرد: شهرک صنعتی فولاد دارای امکانات کافی و زیرساخت هایی همچون گاز و برق است، اما آب شرب ندارد که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود، چراکه تهیه آب شرب با تانکر مشکلات متعددی را برای صنعتگران به همراه داشته است.
وی عنوان کرد: در سالی که تحت عنوان حمایت از کالای ایرانیان نام گذاری شده، صنعتگران شهرستان لنجان نیازمند چتر حمایتی مسئولان هستند و قطعا اگر حمایت های لازم از آنان انجام شود شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تولید و اشتغال خواهیم بود.
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی فولاد لنجان یادآور شد: با توجه به اهمیت و نقش صنایع کوچک در شهرک صنعتی فولاد به سمت احداث صنایع کوچک و متوسط حرکت کرده ایم تا شاهد رونق این شهرک باشیم.
وی متذکر شد: با همکاری، تعامل سازنده، هماهنگی و هم افزایی میان بخش دولتی و خصوصی می‌توان اشتغال شهرک صنعتی فولاد را افزایش داد و رونق بیشتری را در این مجموعه رقم زد، اما اگر دولتمردان در کنار صنعتگران نباشند و از این قشر تولید کننده حمایت نکنند به تنهایی نمی‌توان به دستاوردهایی که در سند چشم انداز شهرک های صنعتی ترسیم شده دست یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد