hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اردوغان: درباره حملات تروریستی سکوت نمی‌کنیم

اردوغان: درباره حملات تروریستی سکوت نمی‌کنیم

ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد که آنکارا هرگز در مورد حملات تروریستی سازش نمی‌کند و از ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواسته است تا در این مسیر گام بردارد.

به گزارش از شبکه "تی آر تی" اردوغان روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا گفت: ترکیه نمی‌تواند در برابر حملات تروریستی نشات گرفته از شمال سوریه سکوت کند.

وی ادامه داد: ما درخواست خود را به روسیه برای اتخاذ تصمیمات متقابل و شاید اقدام مشترک (در شمال سوریه) ارائه کرده‌ایم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که آنکارا "تاریخی" برای عملیات ضد تروریسم تعیین نمی‌کند و فقط در این زمینه اقدام خواهد کرد.

در همین حال، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دوشنبه شب گفت که آنکارا آماده همکاری و گفت وگو با سوریه هست.

به گزارش ایرنا از الجزیره، وزیر خارجه ترکیه افزود که این کشور آماده است تا در زمینه مبارزه با تروریسم، پیشبرد روند سیاسی سوریه و بازگشت آوارگان با طرف سوری همکاری کند.

چاووش اوغلو همچنین گفت که سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در حال انجام مذاکراتی هستند و در صورت جدی بودن دولت سوریه، آمادگی همکاری و گفت وگو با آن‌ها را داریم.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

همزمان با جدی شدن تهدیدهای مقامات آنکارا مبنی بر احتمال انجام حملات زمینی به سوریه، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که امروز اردوغان به همراه شورای امنیت ملی این کشور انجام چنین عملیاتی را بررسی می‌کند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) ، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

310310

منبع: khabaronline-1706612

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد