hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > شولتز: باید از درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو جلوگیری شود

شولتز: باید از درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو جلوگیری شود

فارس نوشت: صدر اعظم آلمان روز شنبه تاکید کرد که درگیری میان مسکو و اوکراین نباید به درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو تبدیل شود.

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت باید مانع از آن شد که درگیری میان مسکو و اوکراین به درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو تشدید یابد.

وی در ادامه سخنانش گفت:‌«فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد اما دست کم ما باید برای خطر هشیار باشیم.

شولتز گفت: «در این شرایط خطرناک باید از هرگونه اقدامات غیرمحتاطانه جلوگیری کرد».

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که طی روزهای آینده، سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت تا این کشور بتواند از خودش در برابر حملات پهپادی روسیه محافظت کند.

اوکراین گفته حملاتی که روسیه با انبوه پهپاد علیه زیرساخت‌های این کشور انجام داده باعث تخریب یک سوم نیروگاه‌های تولید برق شده است.

ینس استولتنبرگ که در یک کنفرانس امنیتی در برلین حضور داشت گفت پاسخ حملات پهپادی اخیر از سوی روسیه به اوکراین این است که متحدان غربی سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین تحویل بدهند.

روسیه از بامداد دوشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. این حملات به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نفر منجر شد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

پوتین، انفجار در پل کرچ را «حمله تروریستی» توصیف کرده است. کی‌یف مسئولیت انفجار در آن پل را به عهده نگرفته، اگرچه چند وزیر دولت اوکراین بعد از وقوع آن، روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.

310310

منبع: khabaronline-1686603

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد