hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ارائه خدمات نوین درمانی به بیمه شدگان سالمند

ارائه خدمات نوین درمانی به بیمه شدگان سالمند

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از ارائه خدمات درمانی نوین به بیمه شدگان سالمند این سازمان خبر داد و گفت: با ۵۰ هزار و ۶۸۵ مرکز درمانی غیر دولتی قرارداد منعقد شده است.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص خدمات تأمین اجتماعی به جامعه هدف گفت: با توجه به اینکه ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، خدمات درمانی به ۵۳ درصد جمعیت کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مراکز ملکی و طرف قرارداد ارائه می‌شود، اظهار داشت: در مراکز ملکی تمامی خدمات به صورت رایگان به جامعه هدف ارائه می‌شود و در حال حاضر تأمین اجتماعی ۷۸ بیمارستان دارد که ۷۰ بیمارستان ملکی و ۸ بیمارستان نیز تحت پوشش هلدینگ درمان بوده و خدمات ارائه می‌دهند. همچنین ۵ مرکز محدود جراحی سرپایی نسبت به ارائه خدمات درمانی سرپایی اقدام می‌کنند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: در بخش خدمات درمانی غیرمستقیم نیز این معاونت با ۵۰ هزار و ۶۸۵ مرکز درمانی غیر دولتی قرارداد منعقد کرده به طوری که بیمه شدگان بتوانند با کمترین مشارکت مالی از خدمات درمانی این مراکز نیز بهره مند شوند.

اسلامی همچنین تصریح کرد: استقرار پرونده الکترونیک سلامت، مدیریت بیماری‌های مزمن شایع تأمین راهبردی خدمات سلامت از مهمترین برنامه‌های تحولی در معاونت درمان محسوب می‌شود.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک، راه اندازی کلینیک‌های سالمندی و غربال گری بیماری‌های مزمن و شایع و پرهزینه از دیگر برنامه‌های عملیاتی درمانی سازمان تأمین اجتماعی است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در استقرار کلینیک‌های دیابت و فشارخون پیشرفت ۹۵ درصدی داشته ایم، گفت: برای راه اندازی این کلینیک‌ها از ظرفیت‌های مراکز درمانی ملکی استفاده کردیم و ارائه خدمات رایگان در قالب آموزش، درمان، دارو، خدمات پرستاری، تغذیه را داشته ایم.

اسلامی گفت: پیش بینی ارائه خدمات نوین درمانی به سالمندان با توجه به تغییرات جمعیتی در قالب هدف گذاری و سیاست‌های درمانی از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

منبع: mehrnews-5612333

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد