hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > انعقاد قراردادهای میلیاردی برای احیای دریاچه ارومیه مشکل گشا نشد

انعقاد قراردادهای میلیاردی برای احیای دریاچه ارومیه مشکل گشا نشد

تبریز- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: قراردادهای چند میلیاردی با برخی دانشگاه در موضوع احیای دریاچه ارومیه ودیگر مسائل محیط زیستی انعقاد شد اما متأسفانه خروجی کار چندان مشکل گشا نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه عصر روز سه شنبه، ۱۹ مهر ماه، در نشست مشترک با اساتید دانشگاه تبریز اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم این همت وجود دارد که در حوزه‌ی محیط زیست قدم‌های بزرگ‌تری بردارد.

وی ادامه داد: دگردیسی در ستاد احیا دریاچه ارومیه انجام شده و مدیریت آن از سازمان حفاظت محیط زیست به استان‌ها واگذار شده است و باید دو کارگروه عملیاتی با عضویت جهاد کشاورزی، آبفا، آب منطقه‌ای، دانشگاه‌ها و سازمان محیط زیست باید در این راستا تشکیل شده و گزارش‌ها در مورد اقدامات به دولت و مردم ارائه شود.

وی افزود: مردم اگر ببینند که برای احیای دریاچه ارومیه چه اقدامات مهمی انجام می‌شود حتماً در ذهن آنها باقی می‌ماند چراکه دولت در این راستا عملاً وارد شده است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: قراردادهای چند میلیاردی با برخی دانشگاه در موضوع احیای دریاچه ارومیه و دیگر مسائل محیط زیستی انعقاد شد اما متأسفانه خروجی کار چندان مشکل گشا نبود و ما باید با عملکرد خود این لکه‌ها را پاک کنیم.

وی یادآور شد: از دانشگاه بناب و مراغه که در حاشیه این دریاچه و در معرض بیشترین خطر ناشی از خشک شدن آن قرار دارند، گلایه دارم که تاکنون پایان نامه و یا مقاله علمی در این زمینه نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست هر استان باید با برگزاری نشست‌های تخصصی، اولویت‌های زیست محیطی را مشخص کنند که ریش و قیچی در این زمینه در دست دانشگاه‌ها است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اقدامات سخت افزاری از سوی دولت در زمینه احیای دریاچه ارومیه از جمله آب گیری سد کانی سیب و یا انتقال پساب برخی شهرها، اضافه کرد: در بخش نرم‌افزاری که طرح جامع آن آماده بوده، دانشگاه‌ها باید وارد عمل شوند و با تعریف کشت‌ها و معیشت جایگزین، در احیای این دریاچه سهم خود را ایفا کنند.

منبع: mehrnews-5607174

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد