hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > لاوروف: حال ناتوی مرگ مغزی شده وخیم‌تر هم شده است

لاوروف: حال ناتوی مرگ مغزی شده وخیم‌تر هم شده است

ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه گفت، وقتی سیاست‌های اخیر بلوک غرب به رهبری ایالات متحده را در قبال اوکراین می‌سنجیم، متوجه می‌شویم که وضعیت ناتو خیلی بدتر از "مرگ مغری" است که زمانی ماکرون گفته بود.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی در نشست کمیسیون حزب "روسیه متحد" در نشست بین‌المللی درباره سیاستگذاری‌های محیط زیستی و توسعه پایدار گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه زمانی تشخیص داده بود که پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو دچار مرگ مغزی شده است.

وی ادامه داد: اما بررسی رفتار این ائتلاف نظامی در قبال دولت کی‌یف نشان می‌دهد که اوضاع ناتو وخیم‌تر از مرگ‌ مغزی است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: همانطور که می‌دانید نشست جامعه سیاسی اروپا که روز پنجشنبه و به ابتکار عمل ماکرون برگزار شد پس از نشست، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اروپا با افتخار اعلام کرد که یک ساختار امنیتی بدون حضور روسیه در حال شکل گیری است. آنها ضمن تشویق فانتری‌های احمقانه آنهایی که در راس قدرت هستند، در مسیر کی‌یف قدم برداشته‌اند.

به گفته لاوروف، آمریکا و متحدانش مسئول افزایش تنش‌های جهانی هستند چون با وجود دانستن این حقیقت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین جاه طلبی‌های اتمی در سر دارد، به تامین بیشتر سلاح برای دولت او می‌پردازند.

311311

منبع: khabaronline-1681388

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد