hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دستگاه‌های اجرایی در کاهش آلایندگی صنایع وظیفه دارند

دستگاه‌های اجرایی در کاهش آلایندگی صنایع وظیفه دارند

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: همان‌طور که همه آلایندگی‌ها را در جامعه رها می‌کنیم؛ همان‌طور هم دستگاه‌های اجرایی باید این وظیفه را احساس کنند که در کاهش آلایندگی صنایع وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در جلسه رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا با بیان اینکه ما از تمام ظرفیت‌ها برای حفاظت از محیط زیست استفاده می‌کنیم گفت: با این وجود شرایط کشور را هم می‌بینیم ما عضوی از این دولت هستیم؛ در همین شرایط باید راهکارهایی را اتخاذ کنیم که اثرش در کاهش آلایندگی کشور مؤثر باشد؛ این حداقل وظیفه سازمان محیط زیست است که مردم هر صبح که روز خود را آغاز می‌کنند؛ هوای تازه و پاک را استنشاق کنند. امیدوارم همه ابعاد قانون هوای پاک اجرایی شود و همه دستگاه‌های مسئول که موظف به اجرای ۱۷۹ تکلیف در این زمینه هستند؛ این مصوبات را اجرا کنند.

سلاجه گفت: همان‌طور که متأسفانه ما همه آلایندگی‌ها را در جامعه رها می‌کنیم؛ همان‌طور هم دستگاه‌های اجرایی باید این وظیفه را احساس کنند که در کاهش آلایندگی صنایع وظیفه دارند.

وی ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک گفت: متأسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد وضع برخی از شهرها به لحاظ آلودگی هوا در وضعیت خطرناکی قرار خواهد گرفت به همین دلیل همه دستگاه‌ها برای توجه به قانون هوای پاک مسئولیت دارند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: باید وزارت صمت، وزارت نیرو، وزارت نفت و سایر ارگان‌ها با ما در زمینه محافظت از محیط زیست همکاری کنند اینکه تغییر اقلیم و خشکسالی قطعی آب و برق را نداشتیم خوب است اما به چه قیمتی این پدیده حاصل شد؟

نباید با مازوت سوزی اعتماد سوزی کنیم

وی با بیان اینکه وزارت نفت با ما هماهنگ کرده و قول داده بود که بسیاری از مازوت سوزی‌ها را متوقف کند گفت: نباید با مازوت سوزی اعتماد سوزی کنیم مردم باید به ما و دستورات ما اعتماد داشته باشند.

سلاجقه ادامه داد: در این زمینه باید نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌هایی که در کنار هم هستند به کمک سوخت پالایشگاه‌ها از مازوت سوزی جلوگیری کنند، ما در این راستا تجربه موفقی در اصفهان داشتیم و امیدواریم پالایشگاه و نیروگاه شازند اراک هم این تجربه را اجرایی کنند. ما تلاش داشتیم که در نیمه دوم سال ناچار به مازوت سوزی هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: متأسفانه در سال‌های قبل توسعه پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها انجام نشده است و کشور نیاز به توسعه نیروگاه‌ها دارد؛ حداقل امیدواری در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان شهرها هستند این اصلاحات صورت بگیرد.

منبع: mehrnews-5602274

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد