hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی به آفرید غفاریان و همسرش از تئاتر تا شهرت با عکس

بیوگرافی به آفرید غفاریان و همسرش از تئاتر تا شهرت با عکس

1403/01/20 , 09:54
به آفرید غفاریان بازیگر تئاتر و سینماست. بیوگرافی به آفرید و اطلاعاتی از تاریخ تولد، ازدواج، همسر، اینستاگرام، فیلم ها و تصاویر او را در ادامه برایتان آورده ایم

به آفرید غفاریان (behafaridghaffarian)، بازیگر جوان و با استعداد سینمای ایران متولد سال 1372 در تهران است که این روزها در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی در سریال افعی تهران به کارگردانی سامان مقدم حضور داد.

به آفرید فعالیت هنری خود را با تئاتر شروع کرد ولی به خاطر آشنایی با مهدی کرم پور برای فیلم سوفی و دیوانه انتخاب شد و در اولین تجربه بازی مقابل دوربین برای بازی در نقش سوفی در سن 23 سالگی به موفقیت رسید اما با نقش مهرو در شبکه مخفی زنان به شهرتی در دنیای بازیگری دست یافت.یکی از افتخارات و نکات مثبت در کارنامه ای هنریش، هم بازی شدن با بازیگران توانمندی چون هما روستا، حبیب رضایی، هوتن شیکبا، نوید محمدزاده ، سعید چنگیزیان و باران کوثری است.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی به آفرید غفاریان و همسرش را در اختیار شما قرار دهیم.

عکس به آفرید غفاریان
عکس به آفرید غفاریان

 به آفرید غفاریان کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

به آفرید غفاریان

تاریخ تولد

30 دی 1372

محل تولد

شمیرانات تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

بز

مشخصات فیزیکی

قد

160

رنگ چشم

قهوه ای تیره

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

بهروز غفاریان

نام مادر

سوسن بهادران

شغل پدر

معلم زبان انگلیسی

شغل مادر

خانه دار

مشخصات تحصیلی

مدرسه

سوره

دانشگاه

سوره

رشته تحصیلی

رشته بازیگری

مدرک

دانشجویی انصرافی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

سوفی و دیوانه

سوفی

1395

تئاتر ستوان اینیشمور

میرید

1394

به آفرید غفاریان
تصاویر به آفرید غفاریان

 بیوگرافی کامل به آفرید غفاریان

به آفرید غفاریان در روز پنجشنبه در 30 دی ماه سال 1372 در شمیرانات تهران به دنیا آمد. این بازیگر جوان که هم اکنون 28 سال سن دارد در شمیرانات زندگی می کند و اصالتش به این شهر بر می گردد. نماد ماه به آفرید جدی یا همان بزغاله است که از خصوصیات این ماه می توان به جاه طلب بودن در پول و شهرت اشاره کرد. غفاریان از بازیگران راست دست، مو مشکی و چشم قهوه ای سینمای ایران است که قد 160 سانتی متری دارد.

خانواده به آفرید

خانواده به آفرید غفاریان، به ظاهر کم جمعیت است زیرا اطلاعاتی از خواهر و برادر و این که فرزند چندم خانواده است در سایت ها و حتی پیج اینستاگرام این بازیگر نیست. پدرش بهروز غفاریان نام دارد که شغلش دبیری زبان انگلیسی می باشد و مادرش، سوسن بهادران است که خانه دار می باشد.

تحصیلات

تحصیلات به آفرید غفاریان به دلیل عدم پرداخت شهریه دانشگاه سوره در رشته بازیگری نصفه کار ماند اما وی دیپلم رشته تئاتر از هنرستان سوره را دارد.

شروع فعالیت

شروع فعالیت به آفرید غفاریان در بازیگری با تئاتر در سن 20 سالگی با نمایش باغ آلبالو به گارگردانی حسن معجونی در تماشاخانه ایرانشهر رقم خورد. به آفرید اولین فعالیت تصویری خود را در نقش سوفی در حالی که 23 سال سن داشت با فیلم سینمایی سوفی و دیوانه به کارگردانی مهدی کرم پور تجربه کرد.

علایق و تفریحات

از علایق به آفرید غفاریان اطلاعات زیادی نیست ولی از متن مصاحبه ها و عکسی که در اینستاگرامش به اشتراک می گذارد می شود فهمید که وی عاشق بازیگری است و حتی از بهرام بیضایی و عباس کیارستمی به عنوان کارگردانان مورد علاقه نام برده است. از تفریحات به آفرید می توان به سفر و طبیعت گردی اشاره کرد و در گفت و گویی اعلام کرده که ورزش های مثل شنا، باله و ژیمیناسیتک را انجام می دهد.

عکس به آفرید غفاریان
عکس به آفرید غفاریان

به آفرید غفاریان و همسرش

به آفرید غفاریان و همسرش، ازدواج به آفرید غفاریان، یکی از سوالات مخاطبان و طرفدارن این بازیگر جوان سینما است. اما این که آیا به آفرید غفاریان مجرد است یا متاهل، در پاسخ به این سوال باید بگوییم مجرد است و تا کنون ازدواج نکرده است. پس اطلاعاتی از همسرش و تعداد فرزندان نمی تواند موجود باشد.

اینستاگرام به آفرید غفاریان

اینستاگرام به آفرید غفاریان که با عبارتی چون به آفرید غفاریان اینستا و به آفرید غفاریان instagram نیز جست و جو شده است به آدرس behafaridghaffarian است که7827 فالور دارد و بیش از 1612 نفر را دنبال می کند. به آفرید فعالیت در پیج اینستاگرامش را در شهریور 1395 با عکسی از خودش در تئاتر باغ آلبالو که 379 لایک خورده شروع کرد و تا الان 218 پست به اشتراک گذاشته است.

به آفرید غفاریان
صفحه اینستاگرام به آفرید غفاریان

 به آفرید غفاریان در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

behafaridghaffarian

وبسایت

ویکی پدیا به آفرید غفاریان

تئاترهای به آفرید غفاریان

تئاتر باغ آلبالو و به آفرید غفاریان

تئاتر باغ آلبالو نخستین فعالیت به آفرید در هنرنمایش است. غفاریان در این تئاتر، نقش آنیا را به کارگردانی حسن معجونی درتماشاخانه ایرانشهر در سال 1392 به عهده داشت. او با هما روستا، سعید چنگزیان، رضا بهبودی، هوتن شکیبا، لیلی رشیدی و داریوش موفقی در نمایش باغ آلبالو هم بازی بود.

به آفرید غفاریان در تئاتر باغ آلبالو
 به آفرید غفاریان در تئاتر باغ آلبالو

 تئاتر تصادف قطار بیست و پنج دقیقه

به آفرید غفاریان در تئاتر تصادف قطار بیست و پنج دقیقه با ناهید بخشی، مهران میرزایی و پویان یحیی پور هم بازی شد. این تئاتر در مهر سال 1392در فرهنگساری ارسباران به کارگردانی علی امن پور روی صحنه رفت.

به آفرید غفاریان در تئاتر تصادف قطار بیست و پنج دقیقه
به آفرید غفاریان در تئاتر تصادف قطار بیست و پنج دقیقه

 تئاتر ستوان اینیشمور

به آفرید غفاریان در تئاتر ستوان اینیشمور نقش میرید را ایفا کرد. این تئاتر در تیر سال 1394 رقم خورد. به آفرید با بازی در تئاتر ستوان اینیشمور دومین همکاری خود را با حسن معجونی به عنوان کارگردان و با رضا بهبودی، سعید چنگزیان و هوتن شکیبا به عنوان بازیگر تجربه کرد.وی با مازیار سیدی، فربد فرهنگ و نوید محمد زاده نیز هم بازی بود.

به آفرید غفاریان در  تئاتر ستوان اینیمشور
به آفرید غفاریان در  تئاتر ستوان اینیمشور

 تئاتر آبی

تئاتر آبی با بازی به آفرید غفاریان به عنوان تک بازیگر در تماشاخانه هنر در اردیبشهت 1396 به کارگردانی اردوان انتظاری روی صحنه رفت.

به آفرید غفاریان در تئاتر آبی
به آفرید غفاریان در تئاتر آبی

 تئاتر سه خواهر

بازی در تئاتر سه خواهر برای به آفرید غفاریان، سومین همکاری با حسن معجونی و سعید چنگیزیان را به دنبال داشت. به آفرید در تئاتر سه خواهر نقش ایرنیا در سالن سمندریان در مرداد سال 1396 را بازی می کرد و با بازیگرانی چون حسین امیدی، فریبا جدیدکار، آناهیتا درگاهی، پویا رحیمی سام،آوا شریفی، کتایون طلایی، حسین حسینیان، فراز سرایی، محمد عاقبتی، امیر قاسمی، محمد حسن معجونی، فرزانه میدانی و سیاوش نایینی همکار بود.

به آفرید غفاریان در نمایش سه خواهر
به آفرید غفاریان در نمایش سه خواهر

 تئاتر فعل

تئاتر فعل با بازی به آفرید غفاریان، میلاد رحیمی، باران کوثری،فرید فرهنگ، رزیتا علیزاده، روجا جعفری، فرنوش نیک اندیش و مهبان جلالی در آذر سال 1396 در سالن چهارسو به روی صحنه رفت. نقش به آفرید در تئاتر فعل به کارگردانی محمد رضایی راد، لیلا آرش بود که باعث شناخت او در تئاتر شد.

به آفرید غفاریان در تئاتر فعل
به آفرید غفاریان در تئاتر فعل

 تئاتر شام یکشنبه

تئاتر شام یکشنبه با بازی به آفرید غفاریان، پروا آقاجانی، نازنین میهن و میلاد حاجی زاده در مرداد 1396 در تماشاخانه شانو به کارگردانی محمد قنبری به روی صحنه رفت.

فیلم های سینمایی به آفرید غفاریان

سوفی و دیوانه

سوفی و دیوانه ، نخستین فعالیت به آفرید غفاریان در سینما و دنیای تصویر است. او با بازیگرانی چون امیر جعفری، الهه حصاری، محمدرضا شریفی نیا، سعید امیر سلیمانی،سیامک صفری و رضا یزدانی هم بازی شد. بازیگر نقش سوفی، نخستین تجربه خود در دنیای تصویر را به کارگردانی مهدی کرم پور در سال 1395 تجربه کرد.

به‌آفرید غفاریان و امیر جعفری در فیلم سوفی و دیوانه
به‌آفرید غفاریان و امیر جعفری در فیلم سوفی و دیوانه

 درساژ

درساژ، دومین فیلم به آفرید غفاریان در سینما است که با نقش شیرین به کارگردانی پویا بادکوبه در سال 1396 اتفاق افتاد. او در فیلم سینمایی درساژدر ژانر درام،با بازیگرانی چوننگارمقدم، علی مصفا، شبنم مقدمی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی و جلال فاطمی هم بازی بود.

به آفرید غفاریان در درساژ
به آفرید غفاریان در درساژ

 مردی بدون سایه

مردی بدون سایه با بازی به آفرید غفاریان در نقش دختر جوانی به نام خورشید به کارگردانی علیرضا رئیسیان در سال 1397 است که با بازیگران با تجربه چون لیلا حاتمی، علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیرآقایی، گوهر خیر اندیش و نادر فلاح همکار شد.

به آفرید غفاریان در مردی بدون سایه
به آفرید غفاریان در اکران مردی بدون سایه

سریال های به آفرید غفاریان

شبکه مخفی زنان

شبکه مخفی زنان نخستین فعالیت به آفرید غفاریان در شبکه نمایش خانگی در نقش مهرو به کارگردانی افشین هاشمی در سال 1401است. به آفرید در این سریال درام تاریخی با سیامک انصاری، لیلا حاتمی، مهدی هاشمی، شبنم مقدمی، باران کوثری، شقایق دهقان، امیرحسین رستمی، حمید فرخ نژاد، رضا بهبودی، مونافرجاد، احسان کرمی و اصغر سمسارزاده هم بازی بود.

شریک جرم

شریک جرم دومین تجربه بازی وی در شبکه نمایش خانگی است.به آفرید غفاریان در شریک جرم نقش سحر منشی وکیل با بازی سارا بهرامی را به عهده داشت و المیرا دهقانی، علیرضا ثانی‌فر، محمد امین شعرباف، سجاد بابایی، مهتاب ثروتی و...نیز در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

افعی تهران

افعی تهران یک سریال در شبکه نمایش خانگی محصول سال ۱۴۰۲ به کارگردانی سامان مقدم  است و پیمان معادی، سحر دولتشاهی و آزاده صمدی از جمله بازیگران این مجموعه هستند. به آفرید غفاریان در افعی تهران نیز حضور دارد.

آثار به آفرید غفاریان

نام

سال

توضیحات

تئاترباغ آالبالو

1392

نقش آنیا

تماشاخانه ایرانشهر

کارگردان: حسن معجونی

بازیگران: هما روستا، هوتن شکیبا

تئاترتصادف قطار 25 دقیقه


1392

فرهنگسرای ارسباران

کارگردان: علی امن پور

بازیگران: ناهید بخشی، مهران میرزایی

تئاتر ستوان اینیشمور


1394

نقش میرید

کارگردان: حسن معجونی

بازیگران: رضا بهبودی، هوتن شکیبا

سوفی و دیوانه

1395

نقش سوفی

کارگردان: مهدی کرم پور

بازیگران: امیر جعفری، محمدرضا شریفی نیا


درساژ

1396

نقش شیرین

کارگردان: پویا بادکوبه

بازیگران: نگارمقدم، علی مصفا

تئاتر آبی


1396

تماشاخانه هنر

کارگردان :اردوان انتظاری

تئاتر سه خواهر


1396

نقش ایرنیا

سالن سمندریان

کارگردان: حسن معجونی

بازیگران: سعید چنگیزیان، آناهیتا درگاهی

تئاتر

فعل


1396

نقش لیلا آرش

سالن چهارسو

کارگردان :محمد رضایی راد

بازیگران: میلاد رحیمی، باران کوثری

مردی بدون سایه

1397

نقش خورشید

کارگردان: علیرضا رئییسان

بازیگران: لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی

تئاتر

شام یکشنبه


1399

تماشاخانه شانو

کارگردان: محمد قنبری

بازیگران: پروا آقاجانی، نازنین میهن 

شبکه مخفی زنان

1401

نقش مهرو

کارگردان: افشین هاشمی

بازیگران: سیامک انصاری، لیلا حاتمی، باران کوثری، حمید فرخ نژاد

شریک جرم

1402

نقش سحر
کارگردان: مازیار میری
بازیگران:  سارا بهرامی، محمدامین شعرباف

افعی تهران

1402

کارگردان:
بازیگران: 


9 حقیقت جالب از به آفرید غفاریان

  1. به آفرید، تحصیلات دانشگاهی را به خاطر عدم پرداخت شهریه رها کرد و دانشجوی انصرافی رشته بازیگری از دانشگاه سوره است.
  2.  این بازیگر جوان، سال ها به عنوان منشی و دستیار داندانپزشکی در مطب در تهران مشغول به کار بود.
  3. این جوان هنرمند، به خاطر رابطه دکتر دندانپزشک با کارگردان فیلم سوفی و دیوانه در سال 1395 برای نقش سوفی معرفی شد.
  4.  غفاریان اولین تجربه بازیگری را در تئاتر باغ البالو به کارگردانی حسن معجونی شروع کرد که این همکاری باعث حضورش در دو تئاتر دیگر این کارگردان شد.
  5. این بازیگر توانا، با سعید چنگزیان در 3 تئاتر و با رضا بهبودی و هوتن شکیبا در 2 نمایش هم بازی بوده است.
  6.  این بازیگر با استعداد در سینما با علی مصفا بیشترین سابقه هم بازی شدن را دارد
  7. پرکارترین سال این بازیگر دهه هفتادی در سال 1396 بوده است که در سه تئاتر و یک فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.
  8. در حالی که اکثر افراد به دنبال جذب فالور و شهرت از طریق فضای مجازی هستند، این بازیگر علاقه ای به این کار ندارد و در حالی که صفحه ای اینستاگرام این بازیگر شخصی بود به تازگی به حالت عمومی تبدیل کرده است.
  9. صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی ندارد.
به آفرید غفاریان
تصاویر به آفرید غفاریان

مصاحبه به آفرید غفاریان

مصاحبه به آفرید غفاریان،به صورت مطبوعاتی و تصویری وجود دارد هرچند زیاد اهل گفت و گو نیست. به آفرید در مصاحبه ای که با همشهری انجام داده است درباره نحوه ورد به بازیگری این چنین می گوید:

"ما مجبور بودیم بعد از دیپلم، یک دوره کارآموزی بگذرانیم. هر یک از بچه های مدرسه برای کار به جایی رفتند. من و دو تا همکلاسی ام رفتیم خانه هنرمندان و با حسن معجونی صحبت کردیم که بگذارد دوره کارآموزی مان را آنجا بگذرانیم. بعد از این نمایش، در آماده سازی یک کتاب صوتی با اقای معجونی همکاری کردم. بعد از آن دستیار حسن معجونی برای کار «باغ آلبالو» به من زنگ زد. خیلی هیجان زده بودم. وقتی رفتم دیدم خانم هما روستا، رضا بهبودی و لیلی رشیدی سر تمرین هستند. این اولین کار جدی من روی صحنه بود."

این بازیگر با استعداد جوان سینمای ایران از عدم علاقه اش به بازیگری و رد پیشنهاد فیلم های سینمایی خبر داد و می گوید:

‌"راستش هیچ‌وقت علاقه چندانی نداشتم. حتی آن سال‌های اول و در تئاترهایی که با آقای معجونی کار می‌کردم بعضی از عوامل فیلم‌های سینمایی شماره‌ام را از ایشان می‌خواستند ولی من می‌گفتم نمی‌خواهم کار سینمابکنم.در این چند وقت اما چند باری با من تماس گرفتند و برای تست فیلم‌های سینمایی به دفاتر فیلمسازی رفتم‌ امانتیجه ای نداشت.مثلا دفتر آقای حاتمی‌کیا مشکلشان این بود که چرا تا به حال کار نکرده‌ای.یا مثلا وقتی برای فیلم لاک قرمز هم تست دادم همین مشکل را دلیل عدم انتخابم اعلام کردند. در حالی که بازیگری که برای آن نقش انتخاب شد هم تا به حال در فیلمی بازی نکرده بود. یا حتی فیلم سیانور کار آقای شعیبی. من برای نقش رو‌به‌روی پدرام شریفی تست دادم و باز همین ایراد را گرفتند."

این هنرمند جوان در رابطه با انتخابش در نقش سوفی این چنین توضیح می دهد:

"چند سالی در یک دندانپزشکی منشی و دستیار بودم.دکتر مطبی که من در آن فعالیت داشته ام آقای کرم‌پور را می‌شناخت. همسر آقای کرم‌پور مدیر تولید فیلم هم بود و قبل‌تر من را هم در تئاتر دیده بود. از طریق همین واسطه به گروه فیلمبرداری معرفی شدم. آنها بازیگر جوانی می‌خواستند که کار سینما نکرده باشد اما بتواند از پس یک نقش پر‌دیالوگ برآید. آقای کرم‌پور همه جا اعلام کرده‌اند تئاتر نمی‌بینند. من یک مصاحبه کردم و همین روند انتخاب شدنم را توضیح دادم. اما در کمال تعجب سایت دیگری تیتر زد «نقش همسر کارگردان در انتخاب بازیگر»! این اتفاق باعث ناراحتی آقای کرم‌پور شد."

این بازیگر ریز نقش سینما درباره همکاری با امیرجعفری در فیلم سوفی و دیوانه می گوید:

"من امیر جعفری را بیشتر از تلویزیون دیده بودم. آدم زیاد جدی ای نیست. همان طوری است که همیشه می بینیم. واقعا هوایم را داشت."

به آفرید غفاریان
 عکس به آفرید غفاریان

 به آفرید نظرش درباره موزیک ویدیوی فیلم سوفی و دیوانه را این چنین می گوید:

"سر فیلم سوفی و دیوانه ما سکانسی را روی پل طبیعت ضبط کردیم که در آن رضا یزدانی ترانه‌ای را می‌خواند. خب طبیعی بود آن صحنه بعدتر برای موزیک‌ویدیو کار استفاده شود. اما من دیدم مثلا در همان ترک از سکانس‌های فیلم بریده شده و حتی صدای دیالوگ من روی آن است. خب همه جای دنیا حضور در ویدئو‌کلیپ یک خواننده یعنی اعلام حمایت از او! ممکن است برخی بخواهند به هر نحوی دیده شوند اما من این روش را نمی‌پسندم. "

این بازیگر هنرمند درباره عکاسان جشنواره فجر و اینستاگرام این چنین نظر داده است :

"عکاس‌ها در جشنواره عکس زیادی از من نگرفتند یا اگر گرفتند منتشر نکردند چون اینستاگرام من فالوئر زیادی ندارد. اصلا شخصی است و پابلیک نیست. ولی انتشار عکس‌ها از دید عکاس‌ها یعنی دست به دست کردن فالوئر.»
به جذب فالوئر علاقه ای ندارم
«علاقه‌ای به این کار ندارم. چون اینستاگرام من فضای شخصی است. من دوستانم را دانه به دانه انتخاب کرده‌ام. احساس می‌کنم اینطور می‌توانم در مورد چیزهایی که می‌خواهم حرف بزنم."

این بازیگر با استعداد بعد از نشست خبری فیلم سوفی و دیوانه در برج میلاد مصاحبه ای انجام داد که معتقد است عملکرد بازیگر مهم است نه سیمرغش. در ادامه مصاحبه را مشاهده می نمایید.

 

عکسهای به آفرید غفاریان

عکسهای به آفرید غفاریان
عکس اینستاگرام به آفرید غفاریان 
عکسهای به آفرید غفاریان
تصاویر به آفرید غفاریان 
عکسهای به آفرید غفاریان
عکس های به آفرید غفاریان 
عکسهای به آفرید غفاریان
عکس های اینستاگرامی به آفرید غفاریان 
عکسهای به آفرید غفاریان
عکس به آفرید غفاریان 
عکسهای به آفرید غفاریان
عکس  به آفرید غفاریان و هوتن شکیبا در تئاتر فعل
عکسهای به آفرید غفاریان
 به آفرید غفاریان و الهه حصاری در نشست خبری فیلم سوفی و دیوانه

 

پرسش های متداول

تاریخ تولد به آفرید غفاریان؟
تاریخ تولد به آفرید غفاریان ۳۰ دی ۱۳۷۲ است.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی به آفرید غفاریان که از بازیگران مجرد و دهه هفتادی تئاتر و سینما است و این روز ها در سریال افعی تهران خوش می درخشد را معرفی کرده ایم. اگر شما هم از علاقمندان این بازیگر جوان هستید و اطلاعات دقیق تری از زندگی خصوصی این هنرمند، جوایز و افتخارات آن دارید را در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد