hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > قربانیان هوش مصنوعی می توانند در اروپا شکایت کنند

قربانیان هوش مصنوعی می توانند در اروپا شکایت کنند

بر اساس قانونی تازه در اتحادیه اروپا، افراد و شرکت‌هایی که به علت عملکرد پهپادها، ربات‌ها و سایر محصولات یا خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی آسیب می‌بینند، برای دریافت غرامت راحت‌تر شکایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دستورالعمل مسئولیت هوش مصنوعی که کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه نهایی شدن آن را اعلام خواهد کرد، با هدف رسیدگی به گسترش روزافزون محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی تنظیم شده و مکمل قوانین ملی در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا است.

در پیش‌نویس این قانون تصریح شده قربانیان آسیب‌های ناشی از کاربرد نامناسب پهپاد و سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای جبران خسارت وارده به جان، مال، سلامت و حریم خصوصی خود به دلیل اهمال یک ارائه دهنده، توسعه دهنده یا کاربر فناوری هوش مصنوعی یا حتی تبعیض در فرآیند استخدام با استفاده از هوش مصنوعی شکایت کنند.

این قانون به دنبال کاهش هزینه اثبات آسیب ناشی از استفاده از هوش مصنوعی توسط قربانیان است، به این معنی که قربانیان فقط باید نشان دهند که عدم رعایت برخی الزامات توسط سازنده یا کاربر باعث آسیب شده است و سپس این موضوع را در شکایت خود به فناوری هوش مصنوعی مرتبط کنند.

بر اساس «حق دسترسی به شواهد»، قربانیان می‌توانند از دادگاه بخواهند به شرکت‌ها و تامین‌کنندگان این فناوری دستور دهد اطلاعاتی درباره سیستم‌های هوش مصنوعی پرخطر ارائه کنند تا بتوانند فرد مسئول را شناسایی کنند و متوجه شوند که چه اشتباهی رخ داده است.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه دستورالعمل مسئولیت محصولات را نیز به روز خواهد کرد که محدوده مسئولیت تولیدکنندگان را در قبال محصولات معیوب مبتنی بر فناوری هوشمند اعم از انواع ماشین آلات و داروها و غیره مشخص می‌کند.

منبع: mehrnews-5598393

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد