hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مکرون: تصمیم برای بسیج نیرو در روسیه اشتباه است

مکرون: تصمیم برای بسیج نیرو در روسیه اشتباه است

ایرنا نوست: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد طرح اعلام شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر بسیج نسبی نیروهای نظامی برای جنگ در اوکراین، اشتباه است و مسکو را منزوی تر می کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مکرون که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، افزود: تصمیم وی (پوتین)، اخبار بدی برای مردم روسیه و جوانهاست و انزوای کشورش را افزایش می دهد.

رئیس جمهوری فرانسه پس از اعلام بسیج نسبی ارتش روسیه از سوی پوتین تاکید کرد که قدرت های هسته ای اکنون باید به طور مسئولانه عمل کنند. مکرون پس از گفت و گو با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از این مساله سخن گفت.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه بسیج نسبی(بخشی از نیروهای روسی) در سراسر کشور اعلام کرد. رئیس‌جمهوری روسیه با امضای حکم بسیج نسبی تصریح کرد که اقدامات برای بسیج بخشی از نیروها از امروز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در روسیه آغاز خواهد شد.

وی افزود که فقط شهروندانی در چارچوب بسیج نسبی قرار می‌گیرند که در درجه اول تجربه قرار داشته باشند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بلافاصله پس از امضای این حکم اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر فراخوانده خواهند شد که نزدیک به ۱ درصد از منابع بسیج عمومی در دسترس است.

تصمیم رئیس جمهوری روسیه با واکنش هایی همراه بوده است. ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه بسیج بخشی از نیروهای ارتش روسیه را اقدامی خطرناک و بی پروا توصیف کرد.

310310

منبع: khabaronline-1676575

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد