hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > برگزاری دوره آموزش تخصصی جست‌وجو و نجات شهری در استان مرکزی

برگزاری دوره آموزش تخصصی جست‌وجو و نجات شهری در استان مرکزی

اراک - سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: دوره تخصصی جست‌وجو و نجات شهری «آوار» ویژه نجاتگران خواهر این جمعیت در استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالکریم شعبان زاده اظهار کرد: دوره جست‌وجو و نجات شهری «آوار» با حضور نجاتگران خواهر جمعیت هلال احمر استان در جاده قدیم محور تفرش سلفچگان برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی به منظور آشنایی بیشتر نجاتگران با چگونگی برخورد با مصدومین و نجات آنان از زیر آوارهای ساختمانی در مواقع بحران و با توجه به اهمیت برنامه ریزی و انتقال دانش و مهارت‌های امدادی به مدت ۴ روز برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی عنوان کرد: مقدمات جست‌وجو و نجات در آوار، تجهیزات نجات در آوار، هدایت عملیات جست‌وجو و نجات، علامتگذاری، ملاحظات فوریت‌های پزشکی در آوار، انواع روش‌های فیزیکی جست‌وجو، علامتگذاری و تریاژ مصدوم و ساختمان، خروج مصدوم و حمل تخصصی، قرار گرفتن در محل‌های کم خطر و جابجایی اجسام با ابزار سبک از آموزش‌های ارائه شده در این دوره به نجاتگران بوده است.

وی در مورد اهداف برگزاری این دوره گفت: این دوره در راستای ارتقای آمادگی نیروهای جست‌وجو و نجات سوانح شهری برگزار که این نیروها با انجام دوره‌های عملی با تجهیزات و عملکرد در این شرایط آشنا می‌شوند.

منبع: mehrnews-5587778

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد