hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > برگزاری رزمایش اقتدار با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز

برگزاری رزمایش اقتدار با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز

ایسنا نوشت: اجرای عملیات جنگال، فرود چتربازان در منطقه و بارریزی هوایی و پشتیبانی آتش بالگردی از ستون‌های زرهی از برنامه‌های اجرایی رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش است.

رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش ساعاتی پیش با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص)، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش برگزار شد.
در این بخش از رزمایش عملیات شناسایی و رصد منطقه عملیات توسط پهپادهای مهاجر ۶ انجام می‌شود.همچنین واحدهای موشکی و توپخانه نیروی زمینی ارتش با پرتاب موشک‌های بهینه شده و ارتقاء یافته و گلوله‌های هوشمند علیه اهداف تعیین شده اقدام می‌کنند.

براساس این گزارش اجرای عملیات جنگال، فرود چتربازان در منطقه و بارریزی هوایی و پشتیبانی آتش بالگردی از ستون‌های زرهی از دیگر برنامه‌های اجرایی رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش محسوب می‌شود.


امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در زمان هلی‌برن شبانه نیروهای ویژه نزاجا و عملیات آفندی که بخشی از سناریوی طرح‌ریزی‌ جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش را تشکیل می دهد، اظهار داشت: در این بخش از رزمایش بالگردهای هوانیروز مجهز به سامانه های دید و تیر در شب، طی عملیات ویژه ای برای اولین بار به صورت کاملا آفندی وارد میدان رزم شده و عملیات تاخت شبانه را با موفقیّت اجرا کردند.وی افزود: پس از نفوذ نیروهای واکنش سریع، بالگردهای هوانیروز ضمن اجرای مأموریت‌های پرواز در شب و تیراندازی شبانه، عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع تیپ ۶۵ در منطقه عمومی رزمایش را در زمان بسیار کوتاه انجام دادند.

امیر سرتیپ قربانی تصریح کرد: پس از هلی برن شبانه، تکاوران بر مواضع و استحکامات نیروهای مهاجم تاخته و بعد از اتمام، عملیات برداشت با بالگردهای هجومی هوانیروز انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: در این رزمایش همزمان با عملیات برداشت و پس از هوشیاری نیروهای مقابل از تهاجم ضربتی، بالگردهای شکاری کبرا با پشتیبانی برنامه ریزی شده، اقدام به برهم زدن سازمان رزم آنها کردند.

برگزاری رزمایش اقتدار با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز

برگزاری رزمایش اقتدار با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز بیشتر بخوانید : پهپاد غول‌پیکر جدید آمریکا برای آزمایش موشک مافوق صوت/ عکس شیطنت شبکه اینترنشنال در باره عملیات پهپادی ارتش چه بود؟ قدرت‌نمایی پرنده‌های ایرانی در آسمان/ چرا ارتش رزمایش پهپادی برگزار کرد؟ + عکس ها

وی با اشاره به ایجاد سامانه خود حفاظتی جهت ارتقاء سطح ایمنی بالگردها گفت: در عملیات متحرک شبانه، بالگردهای هوانیروز (هلی برن) که به سامانه های خود حفاظتی مجهز شده‌اند در مقابله با موشک‌های دوش پرتاب اقدام به فلرریزی کرده و طی این فرآیند، موشک‌های حرارتی دوش پرتاب را منحرف کردند.

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به آزمایش موشک ارتقاء یافته شفق بیان داشت: در بخشی از این عملیات شبانه، موشک ارتقاء یافته، هوشمند و نقطه زن شفق که برد آن نیز نسبت به گذشته افزایش ۳ برابری داشته است و به صورت "شلیک کن_ فراموش کن" عمل می‌کند، از بالگرد کبرا شلیک شده و نقطه هدف را مورد اصابت قرار داده است.

۲۱۲۲۰

منبع: khabaronline-1671675

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد