hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > راه اندازی دومین بوستان مادر و کودک در منطقه ۸

راه اندازی دومین بوستان مادر و کودک در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ از راه اندازی دومین بوستان مادر و کودک در محله نارمک خبر داد و گفت: ۷۰ درصد از بوستان شقایق برای مادران و کودکان مناسب سازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه تنهایی افزود: با توجه به عدم وجود پارک مادر و کودک در محله نارمک جنوبی و جهت رفاه حال بانوان و کودکان در این محله، شهرداری منطقه ۸ اقدام به احداث پارک مادر کودک در بوستان شقایق با مساحت حدود دو هزار متر مربع کرد.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم احداث بوستان‌های مادر و کودک در منطقه ۸، بعد از بررسی‌ها و پیش‌مطالعات انجام شده اختصاص فضایی برای مادران و کودکان در بوستان شقایق، به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن در نزدیکی مرکز خرید خاقانی، میدان شقایق و مسجد قائم (عج) و…، مورد نیاز بود.

تنهایی با اشاره به ایجاد فضای امن بازی برای کودکان گفت: این پروژه عمرانی از مرداد ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده که علاوه بر بهره‌مندی مادران و کودکان، فضای امن پیاده‌روی برای توان یابان نیز در این بوستان در نظر گرفته شده است.

وی از بهره برداری دومین بوستان مادر و کودک منطقه ۸ در آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به بافت جمعیتی حدود ۴۵۰ هزار نفری و تعداد خانوارهای ساکن در منطقه ۸، راه‌اندازی اولین بوستان مادر و کودک منطقه ۸ تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در بوستان ترنج محله زرکش با مساحت تقریبی سه هزار مترمربع انجام گرفت و اتاق مادر و کودک این امکان را به مادران می‌دهد که در شرایط فضای تفریحی، امور مربوط به کودک خود را انجام دهند و این اقدام کمک به بهره مندی مادران و کودکان از فضای‌های شهری است.

احداث و راه‌اندازی بوستان‌های خانواده برای نخستین بار در محلات منطقه ۸ با هدف سلامت خانواده، اجرای برنامه‌های خانواده محور و ایجاد عدالت و حفظ حقوق شهروندی برای مادران و کودکان انجام شده است.

منبع: mehrnews-5583230

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد