hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار دارد

۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار دارد

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته است و امیدواریم طبق پیش‌بینی‌ها ۸۰ هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد - مشارکت‌های مردمی- اشتغال بهبودیافتگان با تاکید بر اهمیت تداوم طرح یاریگران زندگی در مدارس به‌منظور پیشگیری از اعتیاد گفت: طرح یاریگران زندگی در ابتدا ۴۰ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داد و پیش‌بینی شده است تا پایان سال تحصیلی ۸۰ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

مؤمنی با بیان اینکه معتقدیم آموزش و پرورش دریایی است که همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؛ گفت: مهم‌ترین وزارتخانه در کشور وزارت آموزش و پرورش است. اگر جامعه سالمی می‌خواهیم باید به آموزش و پرورش آن بپردازیم. عنوان اول نشست ما پیشگیری است. باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار کشوری زندگی می‌کنیم که بیش از ۹۰ درصد تولید مواد مخدر در این کشور است؛ گفت: در ۲۰ سال گذشته تولید مواد مخدر در کشور افغانستان به ۵۰ برابر خود رسید و تولید مواد مخدر صنعتی افزایش قابل توجهی داشته است. این مساله نیاز به دانش روز، تجهیزات و پیش‌سازها دارد. اینها تجهیزاتی هستند که کاربرد دوگانه‌ای در صنایع دارند و از کشورهای اروپایی به افغانستان می‌آیند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ما در یک جنگ تمام عیار هستیم که سرمایه‌های کشور را نشانه گرفته است؛ گفت: بزرگترین جنایت امریکایی‌ها بعد از کشتار مردم بیگناه افغانستان، این بود که اقتصاد این کشور را به سمت تولید مواد مخدر ببرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ شهید در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر تقدیم کردیم؛ گفت: یکی از مهم‌ترین جاهایی که می‌تواند در زمینه مقابله با مواد مخدر پیشرو و اثر گذار باشد کم آموزش و پرورش است. بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز و والدینی که ارتباط دارند با انجمن اولیا و یک میلیون معلم در مدارس خدمت می‌کنند که ظرفیت بسیار بزرگی است. ما هم دست نیاز دراز می‌کنیم و آماده‌ایم تا با وزارت آموزش و پرورش هر کاری را انجام دهیم که این توافق صورت گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به طرح یاریگران زندگی افزود: ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است. امیدواریم طبق پیش‌بینی‌ها ۸۰ هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی تحت پوشش این طرح قرار بگیرند. استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان نیز بسیار مهم است تا والدین با انواع خطرات مواد مخدر آشنا شوند.

منبع: mehrnews-5582946

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد