hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > همزمان با آغاز هفته دولت انجام شد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی منطقه سه شهرداری اصفهان

همزمان با آغاز هفته دولت انجام شد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی منطقه سه شهرداری اصفهان

 همزمان با آغاز هفته دولت آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از پروژه‌های عمرانی منطقه سه شهرداری اصفهان با حضور شهردار، رئیس شورای شهر و سایر مسئولین شهری و اعضای شورای شهر و معتمدین محلی انجام گرفت.


  رویداد ایرانمحمد منزه

 همزمان با آغاز هفته دولت آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از پروژه‌های عمرانی منطقه سه شهرداری اصفهان با حضور شهردار، رئیس شورای شهر و سایر مسئولین شهری و اعضای شورای شهر و معتمدین محلی انجام گرفت.  بهره‌برداری از ایستگاه شماره 27 آتش‌نشانی در خیابان چهارباغ پایین به مساحت ۱۲۷۰ مترمربع شامل ۱۱۵۰ مترمربع زیربنا و ۴۰۰ مترمربع آشیانه با هزینه 120 میلیارد ریال، مرمت و بازسازی بازار بزرگ اصفهان (میدان امام علی تا میدان امام خمینی) به طول ۹۴۰ متر با هزینه بالغ بر 120 میلیارد ریال، آیین آغاز عملیات خانه کودک و نوجوان در محله دردشت، با مساحت 1350 مترمربع و 1600 متر زیربنا، با هزینه‌ای بالغ بر 55 میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور مسئولین شهری به بهره‌برداری رسید. همچنین ساماندهی پیاده‌روهای محور تاریخی شمالی، جنوبی شهر اصفهان از دیگر پروژه‌هایی بود که افتتاح شد.  شهردار اصفهان در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه سه گفت: امام‌ خمینی (ره) در طول حیات خود همواره به دنبال خلق یک تمدن ایرانی اسلامی بود. همچنین رهبر انقلاب نیز این موضوع را به‌شدت دنبال و مطالبه‌گر جدی آن است. امروزه یکی از راه‌هایی که می‌توان با بهره‌گیری از آن به این آرمان نزدیک شد،  تجزیه‌وتحلیل تمدن‌های پیشین ایران است. در طول سالیان گذشته هیچ تمدنی بالاتر از تمدن صفوی در ایران منشأ خیر و خوبی برای ما نبوده است. به همین منظور می‌توانیم با رمز‌گشایی از دوره صفوی به اقتضای نسل خود منجر به  ایجاد یک تمدن جدید کنیم.  علی قاسم‌زاده با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت در تمدن صفوی ایجاد فهم و زبان مشترک میان سیاست‌مداران، عالمان دینی و هنرمندان بود، اظهار کرد: اگر به دنبال ایجاد یک تمدن جدید هستیم باید سیاست‌مداران، عالمان دینی، هنرمندان و سایر اقشار تأثیرگذار جامعه به یک زیان مشترک دست یابند.  تکریم و احترام که حکومت صفوی برای اهل علم قائل بود یکی دیگر از رموز موفقیت در دوران صوفی بود. درگذشته بزرگانی مثل ملاصدرا، علامه مجلسی و سایر بزرگان وجود داشتند که با حمایت دولت آن زمان آثاری را خلق کردند که هنوز هم مورد استقبال زیاد گردشگران روبه‌رو است. نوع نگاه حاکمیت به علما و اندیشمندان می‌تواند به ارتقا جامعه کمک کند. وظیفه ما به‌عنوان کارگزاران نظام این است که قدر و ارزش بزرگان اندیشمندان و عالمان و دانشمندان را بدانیم و فضایی را ایجاد کنیم که آنها بتوانند خدمات خود را ارائه دهند.  او با اشاره به این موضوع که نگاه چندجانبه به حوزه جامعه و شهر می‌تواند یکی از عوامل مؤثر برای توسعه شهر باشد، بیان کرد: در آثار تاریخی به‌جای‌مانده از دوران صفوی نگاه چندجانبه وجود داشت، به طور مثال در میدان امام شاهد هستیم که نیاز جامعه از جمله اقتصاد، عبادت، تفریح، ورزش و فضای باز برای مردم در نظر گرفته شده است.  اگر ما بخواهیم آینده شهر را طراحی بکنیم باید یک نگاه متوازن داشته باشیم.  به گفته شهردار اصفهان، تا پایان سال هر دوهفته یک‌بار برنامه افتتاح پروژه‌های جدید را خواهیم داشت و امید داریم این پروژه‌ها برای آیندگان باقی بماند. 
 برنامه‌های عملیاتی منطقه سه شهرداری 
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در حاشیه این آیین گفت: ایستگاه آتش‌نشانی جدید برای افزایش ایمنی بازار و میدان امام راه‌اندازی شد تا کاسبان آن مناطق احساس امنیت کنند. محمدباقر کلاهدوزان اشاره کرد: پروژه ساماندهی بازار اصفهان نیز با استفاده از  آسفالت‌برداری، حفر کانال ناکش دو طرف، نوسازی تأسیسات شهری و سنگ‌فرش اصلی انجام شد و هم چنین سبک‌سازی سقف‌ها، تعمیر، ایزوله‌سازی و دوده‌زدایی نیز انجام شد.  او از تعریف مسیرهای گردشگری در منطقه سه شهرداری خبر داد و اظهار کرد: بازارچه حسن‌آباد یکی از مسیرهایی است که به‌عنوان مسیر گردشگری شناخته می‌شود، به همین خاطر پیش‌بینی شده تا انتهای سال آینده مرمت کل مسیر این بازار به پایان برسد؛ همچنین فاصله بین دارالضیافه، منار ساربان و کوچه قصر حد فاصل خیابان عبدالرزاق تا امامزاده درب امام نیز از جمله مسیرهای گردشگری است که مرمت آن در دستور کار قرار دارد. او با بیان اینکه در سال‌های متمادی بیش از ۷۰ درصد بودجه منطقه صرف نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شده است، گفت: در این منطقه ۱۹۵ ابنیه تاریخی و ۶۰۰ خانه قدیمی دارد که تاکنون ۱۳۰ خانه بازسازی شده است. این منطقه ۱۱۵۲ هکتار مساحت، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و ۱۴ محله قدیمی دارد و ۲۶۷ هکتار از مساحت منطقه سه شهرداری بافت فرسوده بوده و ۸۳ هکتار از آن محدوده تاریخی است.
بازار اصفهان ستون فقرات تاریخی شهر 
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرمت و بازسازی بازار بزرگ اصفهان گفت: بازار اصفهان به‌عنوان ستون فقرات تاریخی شهر اصفهان، همواره موردتوجه شهروندان و گردشگران بوده است. این بازار در دو عرصه سازه و تزئینات نیازمند مرمت و نگهداری دائمی است که همواره در دهه‌های گذشته توسط شهرداری اصفهان و سازمان میراث‌فرهنگی مورد حفاظت قرار گرفته است. محمدعلی ایزدخواستی اضافه کرد:  این شریان تاریخی فعال‌ترین شریانی است که از زمان تأسیس تا به امروز به‌عنوان یک نهاد اجتماعی فعالیت می‌کند و کارکرد خود را حفظ کرده است. از سال 98 تا امروز عملیات مرمت این پروژه از ورودی بازار دروازه اشرف تا بازار قنادها انجام شده است. عملیات مرمتی بکار رفته به‌صورت حفاظت سازه‌ای بازار در مقابل بارهای جانبی و نفوذ رطوبت است که دراین‌خصوص حدود یک کیلومتر و نیم از فضای موجود مورد کف‌سازی قرار گرفت تا از رطوبت زیرسطحی جلوگیری شود. او خاطرنشان کرد: همچنین سنگ‌کار شده باعث خواهد شد تا روان آب از سطح زمین به بازار ورود نکند. دومین عملیاتی که بر 88 دهنه بازار بزرگ اتفاق افتاده است، عملیات استحکام‌بخشی بود که در سقف انجام گرفت. هم چنین قسمت‌هایی از زیر طاق‌ها بر اساس آخرین وضعیت موجود تاریخی مورد مرمت قرار گرفته است. خوشبختانه توانستیم وضعیت 88 دهنه از بازار را به وضعیت پایدار برسانیم تا طی دهه‌های متوالی نیاز به مرمت نداشته باشد. برنامه‌ریزی برای مرمت دیگر قسمت‌های بازار در حال انجام است و در چهار فاز عملیاتی خواهد شد. 
عزم مسئولین شهری برای ایجاد تحول در آثار تاریخی 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه عزم مدیریت شهری جدید برای تحول در بافت تاریخی شهر شکل‌گرفته است، بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری با عزم جدی شهردار و رئیس شورای شهر یک حرکت جدی در بافت تاریخی اصفهان و تحول شکل خواهد گرفت. یکی از موضوعاتی که طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده این است که شهرداری متولی سیاست‌گذاری کلان بافت تاریخی نبوده و قبلا به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کرده است.  رسول میرباقری افزود: امید دارم با راهنمایی متخصصین و مشاورین، سیاست‌های کلان برای تحول بافت‌های فرسوده شکل گیرد و مرمت‌های که در بافت تاریخی انجام می‌شود سرعت بیش‌تری پیدا کند.
راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی شماره 27 شهرداری اصفهان 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان  در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه شماره 27 آتش‌نشانی در خیابان چهارباغ پایین با تأکید بر اینکه وظیفه ما خدمت‌رسانی به شهروندان است، گفت: یکی از ایستگاه‌های استراتژیک سازمان آتش‌نشانی در حالی به بهره‌برداری رسید که این ایستگاه در یکی از حساس‌ترین موفقیت‌های شهر اصفهان راه‌اندازی شده است. آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی تصریح کرد: خلأ این ایستگاه چند سالی بود احساس می‌شد و تا قبل از ایجاد این ایستگاه ما مجبور بودیم ماشین‌های آتش‌نشانی را در هسته مرکزی شهر مستقر کنیم و این یک دغدغه بود. این ایستگاه می‌تواند ضریب ایمنی شهر اصفهان را به‌ویژه در محور چهارباغ و میدان امام خمینی (ره) افزایش دهد. در حالت استاندارد ما باید 40 ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم. اعتقاد بر آن است هرچه میزان امنیت را در شهر افزایش یابد مردم  نیز با آرامش بیش‌تری زندگی خواهند کرد. بر همین اساس تمام تلاش خود را به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب برای مردم به کار گرفته‌ایم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد