hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور خبر داد

۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سفر به استان اصفهان و در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بر اساس نظام اسلامی و سیاست‌های انقلاب شکل گرفته و به جامعه ارائه خدمت می‌کند. برآورد جمعیت هدف ما به‌صورت ناخالص حدود ۳۰ میلیون نفر است که این آمار شامل عشایر، کشاورزان و روستاییان می‌شود که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.


رویداد ایران- احمدرضا منزه|

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سفر به استان اصفهان و در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بر اساس نظام اسلامی و سیاست‌های انقلاب شکل گرفته و به جامعه ارائه خدمت می‌کند. برآورد جمعیت هدف ما به‌صورت ناخالص حدود ۳۰ میلیون نفر است که این آمار شامل عشایر، کشاورزان و روستاییان می‌شود که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.
بیت‌الله برقراری بیان کرد: خدمت به روستاییان، عشایر و کشاورزان افتخار ماست و به این فعالیت‌ها در جهت ارائه خدمات به جامعه هدف، به خود می‌بالیم و امیدواریم بتوانیم با نهایت دقت و جدیت موارد را پیگیری کنیم. اصفهان مهد شهیدان، یکی از استان‌های بزرگ و مهم کشور است، مردم اصفهان متدین، وفادار، خوش‌فکر و دارای محاسن اخلاقی بسیار هستند و خدمت به آن‌ها باید افتخار باشد.
وی با اشاره به محدودیت سنی بیمه‌شوندگان، گفت: سن ورود در این صندوق حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و افرادی که در این بازه سنی قرار دارند، بیانگر آمار خالص بیمه‌شوندگان هستند، به‌طوری‌که اکنون حدود ۱۰ میلیون نفر، جمعیت خالص مشمولان بیمه این صندوق هستند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اعلام اینکه این صندوق از سال ۱۳۸۴ تأسیس شده است، توضیح داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایان و عشایر مولود نظام مقدس اسلامی به شمار می‌رود. در مدت ۱۷ سالی که از عمر این صندوق می‌گذرد حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شدند که از این تعداد، حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.
وی درباره تعداد افرادی که در آینده باید جذب صندوق شوند، گفت: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر حدود ۷ میلیون نفر جامعه هدف وجود دارد که این افراد باید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند، قطعا این آمار جمعیت بزرگی است که باید بر اساس رسالت صندوق تحت پوشش باشند.
برقراری تاکید کرد: ما مسئولان این صندوق در اقدام جهادی به جهت تحولی عظیم راهی را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم در مدت یک سال، یک‌میلیون نفر بیمه شده فعال جذب کنیم. اگر این کار انجام شود، معادل ارزش کاری است که در مدت ۱۰ سال انجام شد. برای شروع این تحول از صفر تا 100 کارمان با نیرو و خدمات فعلی تحقق پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان، عنوان برترین استان در جذب بیمه‌شوندگان را داراست، افزود: در اقدام تحولی به اندازه مقدار سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفتیم فعالیت خواهیم کرد، تاکنون هم در جذب سهم خود موفق عمل کردیم. همچنین در تلاش هستیم سهمیه تخصیصی ۲۸ هزار نفر بیمه شده اصفهانی در طرح تحولی، قبل از موعد مقرر، تحقق پیدا کند. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور خاطرنشان کرد: هر چقدر جامعه هدف تحت پوشش را گسترش دهیم در راستای تحقق اهداف عدالت اجتماعی گام خواهیم برداشت. وی توضیح داد: یکی از مؤلفه‌های عدالت اجتماعی، گسترش چتر بیمه‌ای به خصوص در جامعه هدف کشاورزان، روستاییان و عشایر است. کشاورزان یکی از مهم‌ترین حلقه‌های تولید در کشور و افزایش توانایی اقتصادی و مالی هستند که منجر به توسعه اقتصادی خواهند شد.
برقراری از عشایر به‌عنوان میراث داران فرهنگی یاد کرد و افزود: ما از این قشر ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم. کشاورزان، روستاییان و عشایر نقش کم نظری در جامعه ایفا کردند و همیشه در دفاع از آرمان‌های انقلاب پیشگام بودند.
وی با اشاره به اینکه بیمه کارفرمایی، کارگری و کارمندی یک بیمه اجباری اما بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر یک بیمه اختیاری است، توضیح داد: اصحاب رسانه هرچقدر بیشتر رسالت این صندوق را تبیین کنند، باعث استقلال بیشتر جامعه هدف یعنی کشاورزان، روستاییان و عشایر خواهند شد. از اصحاب رسانه درخواست داریم تا با قلم توانمند خود کاری کنند تا این صندوق بیشتر از گذشته به جامعه هدف و افراد بیمه شونده شناسانده شود. این کار باعث خواهد شد علاوه بر توقف مهاجرت، مهاجرت معکوس صورت بگیرد و روستاها آبادتر شوند. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اعلام اینکه در استان اصفهان ۳۱۲ هزار نفر کشاورز، روستایی و عشایر وجود دارند که ۹۷ هزار نفر آن‌ها با احتساب خانواده هایشان تحت پوشش صندوق بیمه هستند، گفت: اصفهان از استانهای توانمند و مهم در اجرای برنامه‌های صندوق است.
وی با اشاره به طرح تحولی جذب یک‌میلیون نفر بیمه‌ شونده‌، بیان کرد: استان اصفهان سهم ۲۸ هزار نفری در این طرح دارد. علاوه بر این آمار، در استان اصفهان حدودا به ۱۰ هزار نفر از بازنشستگان مستمری پرداخت می‌شود و قطعا بیمه آینده این افراد را تضمین خواهد کرد.
برقراری حق بیمه در این صندوق را مبلغ کمی دانست و توضیح داد: افراد با حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر با ۱۳۳ هزار تومان می‌توانند خودشان را بیمه کنند، همچنین سهم دولت دو برابر این مبلغ است که پرداخت میکند. همچنین بیمه شوندگان این امکان را دارند که حق بیمه خود را به‌صورت اقساطی پرداخت کنند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با یادآوری اینکه سال گذشته توسط دولت حدود ۱ هزار و ۷۰ میلیارد تومان بودجه به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر تخصیص داده و به‌صورت کامل اخذ شد، افزود: امسال این مبلغ با افزایش ۴۰ درصدی همراه بود که طبق مصوبات یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده و تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن‌ را توانسته‌ایم اخذ کنیم.
وی گفت: رئیس هیئت امنا این صندوق وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی است و بودجه این صندوق هم در هیئت امنا تعیین و پرداخت خواهد شد.
وی خطاب به بیمه‌شدگان، گفت: اگر کشاورزی ۳۰ سال ۵۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کند، بعد از ۳۰ سال ماهانه یک‌میلیون تومان دریافت می‌کند، البته افزایش سالیانه حقوق لحاظ می‌شود. قابلیتی که در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر وجود دارد، همه اعضای خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند، یعنی بیمه‌پرداز به تعداد اعضای خانواده حق بیمه پرداخت می‌کند و بعد از ۳۰ سال به تعداد اعضایی که بیمه شونده حق بیمه پرداخت کرده، مستمری دریافت می‌کند.
برقراری ادامه داد: بیمه‌شدگان با پرداخت حداقل ۵۰ هزار تومان تا حداکثر ۱۳۳ هزار تومان در ماه قادر به عضویت هستند که دولت با پرداخت دو برابری حق بیمه ‌شده از اعضای صندوق، حمایت می‌کنند به همین ترتیب اگر در همین سال بازنشسته شوند بین یک‌میلیون تا دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان حق بازنشستگی پرداخت می‌شود.
وی تعداد کارگزارهای فعال را کافی دانست و بیان کرد: در گذشته حدود ۳۳۰۰ کارگزاری در کشور فعالیت داشت که پس از ساماندهی‌های لازم اکنون حدود ۱۸۰۰ کارگزاری فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر در کشور فعالیت دارند. سهم استان اصفهان در این آمار ۶۳ کارگزاری در سطح شهر و شهرستان‌هاست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد