hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > روز شیراز و تاریخ بزرگداشت آن در تقویم سال 1402 با تاریخچه

روز شیراز و تاریخ بزرگداشت آن در تقویم سال 1402 با تاریخچه

تاریخ روز بزرگداشت شیراز در تقویم سال1402 به شمسی، قمری و میلادی به همراه تاریخچه و علت نامگذاری این روز را در ادامه این مطلب برای شما عزیزان آورده ایم.

روز شیراز 15 اردیبهشت در نظر گرفته شده است. تاریخ دقیق روز بزرگداشت شیراز در تقویم سال جاری به شمسی، قمری و میلادی با تاریخچه روز بزرگداشت شیراز در این مطلب مطالعه می کنید:

   

روز بزرگداشت شیراز در تقویم سال 1402 چه تاریخی است؟

روز جمعه ۱۵ اردیبهشت سال 1402 تاریخ دقیق روز بزرگداشت شیراز است.

تاریخ روز بزرگداشت شیراز در تقویم شمسی برابر است با: روز جمعه 15 اردیبهشت سال 1402

روز بزرگداشت شیراز در تقویم قمری برابر است با: روز جمعه 14 شوال سال 1444

تاریخ دقیق روز بزرگداشت شیراز در تقویم میلادی برابر است با: روز جمعه 5 می 2023

 

روز بزرگداشت شیراز در تقویم سال 1401 چندشنبه است؟

جمعه  ۱۵ اردیبهشت روز بزرگداشت شیراز است.

تاریخچه روز بزرگداشت شیراز در تقویم

پس از تصویب شورای شهر شیراز و تأیید مجلس شورای اسلامی در سال 1380 شمسی، ۱۵ اردیبهشت به نام روز شیراز نامگذاری است. به همین مناسبت، هر ساله برنامه‌های ویژه‌ای از طرف شهرداری شیراز در این روز برگزار می‌گردد. دلیل این نامگذاری، زیبایی بی نظیر شیراز در ماه اردیبهشت است.

برنامه های روز شیراز 

برنامه‌های روز شیراز مبتنی بر گرامی‌داشت وجهه فرهنگی و هنری شیراز است؛ به شکلی که با ایجاد نشاط برای مردم همراه باشد. روز شیراز برای چند سال به دست فراموشی سپرده شده بود، تا اینکه در سال ۱۳۹۵ با برگزاری برنامه‌ها متنوع و ویژه برنامه روز شیراز در خندوانه، مجددا بر سر زبان‌ها افتاد و باعث آشنایی بیشتر مردم سراسر ایران با آن شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بازدید رایگان از کلیه مکان‌های گردشگری و فرهنگی شیراز، حمل‌ونقل رایگان، تخفیف مراکز اقامتی، برگزاری کنسرت‌ها، طبخ غذاهای شیرازی و سنتی، کارگاه‌های خنده درمانی و مشاوره‌های گروهی اشاره کرد. همچنین برنامه‌های دیگری نظیر برپایی نمایشگاه‌های عکس از شیراز و شیراز قدیم، مسابقه‌های عکاسی و نمایشگاه‌های خوشنویسی نیز در دستور کار مسئولان قرار داشت.

 شیراز شهر شعر و ادب محسوب می‌شود؛ شهری که بزرگانی همچون حافظ و سعدی را در خود جای داده و از همین روی یکی از برنامه‌های خاص این روز، برگزاری گردهمایی‌ها و برنامه‌هایی با محوریت شعر بوده است. برنامه‌های متنوعی همچون نمایشگاهی از کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ، نمایشگاه مینیاتور، اجرای شب شعر و برنامه خوشنویسی روح القدس در حافظیه برپا شد.

 جاهای دیدنی شیراز نیز از این جشن بی‌نصیب نماندند و به‌عنوان مثال نمایشگاهی از عکس‌های شیراز قدیم و نمایشگاه فرآیند تولید فرش دستباف در ارگ کریمخان زند به نمایش درآمد که باعث جلب توجه گردشگران ‌شد.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 14 اردیبهشت 1401 22:08
    با سلام
    لوگو شیراز سفارش من هست که توسط مجموعه آفاق طراحی شده. استفاده از این لوگو غیرقانونی هست. لطفاً حذف بفرمایید