hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > قرمزهای پایتخت دوهزارتایی شدند/عکس

قرمزهای پایتخت دوهزارتایی شدند/عکس

دنیای ورزش تورنتو نوشت: بوکایو ساکا، ستاره جوان و انگلیسی آرسنال در فصل جاری یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده است.

در تابستان سال گذشته و در جریان فینال رقابت های یورو ۲۰۲۰ بود که بوکایو ساکا، بازیکن تعویضی و جوان تیم ملی انگلیس پنالتی آخر سه شیرها را از دست داد و باعث شد تیم ملی ایتالیا در ضربات پنالتی و در استادیوم ومبلی عنوان قهرمانی را از آن خود کند. 

این ستاره جوان در آن مقطع روزهای دشواری را سپری کرد و حتی مورد توهین های نژادپرستانه برخی هواداران فوتبال در انگلیس نیز قرار گرفت. اما باشگاه آرسنال و شخص میکل آرتتا بارها حمایت خود را از بوکایو ساکا نشان دادند و حالا او در فصل جاری یکی از دلایل اصلی نتایج خوب توپچی ها و حضور این تیم در بین چهار تیم برتر جدول لقب گرفته است.

اما در دقیقه ۳۰ دیدار امروز آرسنال مقابل استون ویلا بود که بوکایو ساکا پشت محوطه جریمه این تیم صاحب فرصت شده و با یک ضربه فنی و زمینی موفق شد گل اول تیمش را به ثمر برساند. حالا بوکایو ساکا با ۲۰ سال و ۱۹۵ روز، تبدیل به جوان ترین بازیکن انگلیسی تاریخ شد که در یک فصل در لیگ برتر حداقل پنج بار برای آرسنال موفق به گلزنی شده است. همچنین این گل بوکایو ساکا، گل شماره ۲۰۰۰ آرسنال در تاریخ لیگ برتر بود. بدین ترتیب توپچی ها بعد از منچستریونایتد با ۲۱۷۶ گل و لیورپول با ۲۰۰۲ گل، به سومین تیمی تبدیل شدند که به مرز این تعداد گلزنی رسیده اند.

قرمزهای پایتخت دوهزارتایی شدند/عکس

دیگر آمار و نکات ثبت شده در این مسابقه:

  • برای اولین بار از می ۲۰۱۵، آرسنال در پنج بازی خارج از خانه متوالی به پیروزی رسیده است، سه پیروزی آخر این پنج بازی، با تک گل حاصل شدند.
  • بوکایو ساکا با ۲۰ سال و ۱۹۵ روز، جوانترین انگلیسی تاریخ آرسنال است که در یک فصل، ۵ گل خارج از خانه به ثمر می رساند. 



  • 254 251

منبع: khabaronline-1614185

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد