hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > شایع‌ترین بیماری دهان که موجب افزایش فشار خون می‌شود

شایع‌ترین بیماری دهان که موجب افزایش فشار خون می‌شود

همه افراد می‌دانند که سلامت ضعیف دندان می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند پوسیدگی و بیماری لثه شود اما سلامت دهان و دندان با سایر جنبه‌های سلامتی نیز مرتبط است. بی‌توجهی به مراقبت‌ مناسب از دندان‌ها مانند مسواک زدن و استفاده از نخ دندان باعث می‌شود که به مرور زمان باکتری‌ها در دهان جمع شوند.

به نقل از هلث نیوز، این باکتری‌ها به دندان‌ها حمله می‌کنند و می‌توانند منجر به پوسیدگی، بیماری لثه، پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دهان شوند. هنگامی که این مشکلات مربوط به سلامت دهان درمان نمی‌شوند به باکتری‌ها اجازه می‌دهند به دستگاه گوارش و تنفسی وارد شوند و به مناطق دیگر نیز گسترش یابند.

سلامت ضعیف دهان و دندان با فشار خون بالا مرتبط است، به خصوص در افرادی که بیماری فشار خون تشخیص داده شده است و سعی در کنترل سطح فشار خون خود دارند. بیماری پریودنتال وضعیتی که شامل عفونت لثه و آسیب دندان می‌شود، نشان داده است که سطح فشار خون را بدتر و در درمان فشار خون بالا اختلال ایجاد می‌کند. افراد مبتلا به بیماری پریودنتال باید فشار خون خود را به دقت کنترل کنند تا مطمئن شوند که به سطوح ناامن نمی‌رسد.

البته در بحث مراقبت صحیح از دندان نباید سلامت دهان را نادیده گرفت. توصیه می‌شود بزرگسالان با دندان‌های سالم حداقل سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند، اما دو بار در سال مراجعه بهترین گزینه است. طی تمیز کردن دندان، دندانپزشک پلاک و جرمی را که می‌تواند در امتداد خط لثه و بین دندان‌های شما ایجاد شود  از ببرد. جرم می‌تواند در دهان هر کسی ایجاد شود، مهم نیست که روال تمیز کردن دندان چقدر خوب باشد.

طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، ویزیت‌های منظم دندانپزشکی مهم هستند زیرا می‌توانند به تشخیص مشکلات سلامت دندان در مراحل اولیه کمک کنند، زمانی که درمان احتمالا ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

اگر متخصص بهداشت دهان و دندان شما متوجه علائم اولیه مشکلات دهان و دندان مانند بیماری لثه، حفره‌ها یا سرطان دهان شود می‌تواند به سرعت مشکل را درمان کرده یا از بدتر شدن آن جلوگیری کند. همچنین به یاد داشته باشید که دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.


منبع: isna-1400122821870

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد