hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > هزینه‌های فدراسیون کشتی بالاتر از سایر فدراسیون‌هاست

هزینه‌های فدراسیون کشتی بالاتر از سایر فدراسیون‌هاست

علیرضا دبیر دیروز در مجمع عادی سالیانه فدراسیون کشتی تأکید کرد که دخل و خرج فدراسیون کشتی با هم جور نیست. او اعلام کرد که فدراسیون کشتی 52 میلیارد تومان بدهی به اتحادیه جهانی کشتی و بدهی مالیاتی دارد.
این صحبت‌ها در سال کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو موجی از نگرانی به وجود آورده و به نظر می‌رسد که ورزش اول کشورمان در فاصله کمتر از یک سال تا المپیک با چالش‌های جدی مواجه است.
محمدرضا یزدانی خرم درخصوص چالش‌های مالی فدراسیون کشتی گفت: «وزارت ورزش ابتدای سال بدهی فدراسیون‌ها را برآورد و معمولاً آنها را پرداخت می‌کند. متأسفانه وزارت ورزش این بدهی‌ها را پرداخت نکرده و بدهی‌های فدراسیون کشتی مبلغی شده که بسیار زیاد است. تمامی فدراسیون‌های ورزشی کشورمان دولتی هستند، بنابراین پرداخت بدهی‌های این فدراسیون‌ها به وزارت ورزش مرتبط می‌شود. البته در شرایط کنونی تمامی وزارتخانه‌ها کسری بودجه دارند و نمی‌توانند مبالغی مرتبط با نیازهای دستگاه‌های مربوطه پرداخت کنند. قیمت دلار بالا رفته و این موضوع باعث شده تا شرایط مالی وزارتخانه‌ها مناسب نباشد.»
رئیس سابق فدراسیون‌های کشتی و والیبال در ادامه افزود: «وزارت ورزش باید به رشته‌هایی که نیاز به منابع مالی بیشتری دارند، بیشتر کمک کند. البته در شرایط کنونی خود وزارت هم مشکل دارد و دولت به آسانی به وزارت ورزش بودجه نمی‌دهد چرا که ورزش جزو 5 اولویت نخست دولت نیست و ورزش در اولویت‌های آخر قرار دارد.» یزدانی خرم تأکید کرد که فدراسیون نمی‌تواند برنامه‌های خود را عقب بیندازد: «تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مسابقات مختلفی را برگزار می‌کنند و برای این اعزام‌ها به برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی نیازمندند. اعزام نشدن یکی از این تیم‌ها باعث می‌شود تا فدراسیون مورد غضب فدراسیون جهانی قرار بگیرد و مجبور است که در هر سه رده اعزام داشته باشد.»
او با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی در چند سال گذشته اسپانسرهای خوبی داشته، بیان داشت: «تعجب می‌کنم که چرا با وجود اسپانسرهایی که فدراسیون کشتی داشته، این فدراسیون 52 میلیارد بدهی دارد! در دوران رسول خادم چند بانک اسپانسر تیم‌های ملی بودند و این همه بدهی فدراسیون عجیب است. زمانی که فردی مسئولیت ریاست فدراسیون را قبول می‌کند، باید ببیند که توانایی اداره آن را دارد یا ندارد. افرادی که برای ریاست فدراسیون‌ها ثبت نام می‌کنند باید از همان ابتدا نسبت به بدهی‌های فدراسیون معترض باشند. بدهی‌ها تنها مربوط به فدراسیون کشتی نیست و تمامی فدراسیون‌ها چنین بدهی‌هایی دارند. فدراسیون‌هایی مثل فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال هزینه‌های بالایی دارند و چون این فدراسیون‌ها دولتی هستند، باید دولت فکری اساسی برای فدراسیون‌ها بکند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند. البته هزینه‌های فدراسیون کشتی به دلیل اعزام‌های بیشتر بالاتر از سایر فدراسیون‌هاست.»
این مدیر باسابقه ورزش درباره راه‌های جذب منابع مالی هم صحبت کرد: «باید مدیران ورزش از نام خودشان استفاه کنند در غیر این صورت دولت به تنهایی توان پرداخت چنین ارقامی را ندارد. رئیس فدراسیون باید 50 درصد از دخل و خرج فدراسیون را خودش با جذب اسپانسرها پرداخت کند. دبیر در کشتی یک برند است و می‌تواند از طریق بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی، بودجه فدراسیون را تا حدودی تأمین کند. دبیر برای همین آمده و باید از نام خودش استفاده کند.»
او با اشاره به صحبت‌های پیشین دبیر که اعلام کرد «وضعیت فدراسیون کشتی قرمز است» افزود: «اکثر کشورها شرایط مالی بدی دارند و این مشکلات مالی تنها مختص به کشور ما نیست. به نظرم سطح ورزش دنیا به دلیل مشکلات اقتصادی پایین آمده و خیلی از کشورها در رشته‌های مختلف با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند. منتها این مشکل باید مدیریت شود، مدیریت باید به گونه‌ای اداره کند که با بودجه کم بتواند فدراسیون را سر پا نگه دارد.»
رئیس سابق فدراسیون کشتی به امکانات خوب این فدراسیون هم اشاره کرد: «2 سالن محمد بنا و عبدالله موحد در اختیار فدراسیون کشتی است که امکانات بسیار خوبی دارند. در این 2 سالن اتاق‌هایی برای اسکان ورزشکاران، سالن‌های بدنسازی و...  وجود دارد و اگر این گونه نبود، هزینه‌های فدراسیون چند برابر می‌شد.»
یزدانی خرم درباره اتفاقات اخیر پیرامون سعید ملایی، جودوکار کشورمان و تهدیدات فدراسیون جهانی جودو مبنی بر حذف تیم ایران از حضور در المپیک به دلیل مبارزه نکردن با حریفان رژیم صهیونیستی گفت: «حضرت امام فرمودند هیچ رابطه‌ای با رژیم صهیونیستی نخواهیم داشت و این قانون کلی کشورمان است. ورزشکاران باید از این قانون پیروی کنند. فدراسیون‌های ورزشی جهان می‌دانند ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد. اگر دیپلماسی فعالی داشته باشیم با رایزنی می‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم.»
                                   
                                                                         
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد