hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ظرفیت‌ها و چالش‌های کارآفرینی باید شناسایی شود

ظرفیت‌ها و چالش‌های کارآفرینی باید شناسایی شود

مزایا و چالش‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی در کشور که یک کسب و کار بر پایه اقتصاد است، در هشتمین جشنواره رمز موفقیت از سوی جمعی از کارآفرینان و صاحبان مشاغل و حِرَف، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مانع‌زدایی‌های پیش رو برای این مبحث نیز برشمرده شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، هشتمین جشنواره رمز موفقیت، شب گذشته با حضور چهره‌های فعال حوزه اقتصاد و کارآفرینی کشور و در جهت تجلیل از چهره‌های موفق و ماندگار اشتغال‌زایی و کارآفرینی در محل سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار و بر ایجاد بسترهای این بخش و همچنین  رفع مشکلات آن، تاکید شد.

مرجان هوشیار، عضو اتاق بازرگانی در این همایش گفت: اگر کارآفرینی  روال یکنواخت خود را در میان فضای ناامن کسب و کار پیش بگیرد، به هیچ عنوان  کسب درآمد نخواهد کرد و بنا براین همه باید همواره در تلاش باشند تا شرایط مشکل‌زا در برابر کارآفرینی را مرتفع کنند.

در این سمینار نیز همچون سال‌های گذشته در خصوص راه‌های رسیدن به موفقیت و همچنین دستیابی به کسب و کار موفق و کارآفرینی مدرن صحبت شد. تعدادی از استادان برجسته هرکدام نقطه‌نظرات و تجریبات خود را که توانسته‌اند با آن به موفقیت برسند، در اختیار میهمانان قرار دادند.

محمدرضا انصاری، دیگر عضو اتاق بازرگانی هم با تاکید بر این‌که کارآفرینی همراه با پتانسیل سودآوری یعنی بالا بردن احتمال بازگشت سرمایه و قابلیت دستیابی به آن است، گفت: ایده‌هایی که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود نباید در چارچوب نظریه محدود بماند و باید به آن عمل شود تا کار برای همه اقشار توانمند کشور فراهم شود.

علی زنجانی، فعال حوزه رمزارزها هم با بیان این‌که رمز ارز یا رمز مجازی، شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است و استفاده از اصطلاحات آلت کوین، توکن، دستگاه ارز دیجیتال، ولت و صرافی آن‌لاین را رایج کرده است، گفت: رمزپول بانک مرکزی مانند رمزارزها بی‌پشتوانه نیست؛ به حاکمیت پولی لطمه‌ای وارد نمی‌کند؛ متفاوت از مفهوم پول‌های رایج (فیات) و رمزارزهاست و طیفی بینابین این دو مفهوم است؛ قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد و تنها مانند اسکناس ابزار مبادله و یک ابزار پرداخت است.

فرشته بنی‌عامریان، فعال حوزه بازرگانی هم در ادامه گفت: من به آینده تجارت کشور امیدوارم و معتقدم با شرایطی که از سوی مسئولان ایجاد شده، می‌توان آینده روشنی را برای اقتصاد و تجارت ایران ترسیم کرد که البته نیازمند زمان است. همچنین باید بگویم که با توجه به این‌که در بخش صادرات مواد غذایی فعالیت دارم در صدد هستم تا نشان(برند)های مختلفی را در این حوزه گسترش دهم. هرچند در سال‌های گذشته صادرات روند کندتری داشت اما از این پس می‌توان برنامه‌ریزی بهتری داشت.

گفتنی است، این همایش با هدف گفت‌وگو و تبادل‌نظر بین اشتغال‌آفرینان و فعالان حوزه‌های اقتصادی کشور با جوانان برگزار شد تا انتقال تجربیات و درس‌آموخته‌های چهره‌های موفق امروز ایران به نوعی توسعه اقتصادی کشور را تسهیل کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد