hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رئیس‌جمهور: متناسب‌سازی حقوق کارمندان و کارگران با جدیت در دستور کار است

رئیس‌جمهور: متناسب‌سازی حقوق کارمندان و کارگران با جدیت در دستور کار است

رئیس جمهور گفت: زیبنده کشور نیست که هم‌وطنی نان شب و یا سقف خانه نداشته باشد و ما برای ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور تلاش خواهیم کرد. متناسب‌سازی حقوق کارمندان و کارگران با جدیت با همراهی مجلس در دستور کار است تا با این رویه مشکلات حقوق‌بگیران جامعه را کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی جمعه‌شب در جلسه شورای اداری مازندران که به مناسبت سفر استانی هیات دولت برگزار شد، افزود: استان مازندران در رویدادهای مختلف در ادوار انقلاب نمره قبولی بالایی آورده و هرگونه خدمت به این مردم بااخلاص، تعالی جامعه را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم باید با جدیت در دستور کار مسئولان باشد اما بسیاری از کشورها خدمت به مردم را مادی‌گرایانه و منفعت‌طلبانه می‌دانند و همچنین در برخی موارد نگاه انسان‌مداری و گفتاری به نوع خدمتی که ارائه می‌دهند، دارند اما آن خدمتی دارای اهمیت است که خالصانه و بی‌منت باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مسئولان باید فرصت خدمت را قدر بدانند و شبانه‌روز فکر و اندیشه آنان رفع مشکلات و عینیت بخشیدن گره‌گشایی از مشکلات آحاد مردم باشد و نتیجه آن اعتماد مردم به نظام و افزایش نشاط اجتماعی خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید به فرموده رهبر معظم انقلاب برای قدرت و قوت نظام تلاش کنیم و یکی از این ابزارها برای رسیدن به این رهنمودها خدمت به مردم است و اولویت مسئولان باید رضایت‌مندی مردم باشد.

گره‌گشایی از مشکلات مردم وظیفه همه مسئولان است

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: کارمندی نگوید، من در اداره اجرایی کارشناس و یا بخشدار هستم و جایگاهی ندارم و اظهارنظری نمی‌کنم بلکه باید همه مسئولان وظیفه دارند برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند.

وی گفت: اگر مسئولان و کارکنان دولت برای رفع مشکلات مردم حساس نباشند و دغدغه نداشته باشند، به طور حتم مردم گلایه خواهند کرد و مسئولان باید همواره در مسیر نشاط اجتماعی جامعه با خدمت‌رسانی ارزنده به مردم گام بردارند.

وی گفت: بهره‌وری یک اداره به نوع مدیریت مدیر اداره برمی‌گردد و مدیران دستگاه‌های اجرایی در افزایش نشاط اجتماعی و قدرت و قوت ملی و خوش‌بین کردن مردم به آینده کشور نقش بی‌بدیلی دارند.

سند آمایش سرزمینی مازندران ترسیم شود

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: در بحث سند آمایش سرزمین مازندران اگر پیشنهاداتی وجود دارد باید ارائه شود تا مسیر توسعه این دیار هموارتر شود و با آمایش سرزمین طبق سند مشترک ملی و استانی برای رونق این دیار کار شود. با ظرفیت اقتصادی قابل توجه، فقر در مازندران قابل قبول نیست و مسئولان باید تلاش کنند که دغدغه‌های معیشتی مردم این خطه از بین برود.

برای ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور تلاش خواهیم کرد

رئیس دولت اضافه کرد: زیبنده کشور نیست که هم‌وطنی نان شب و یا سقف خانه نداشته باشد و ما برای ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور تلاش خواهیم کرد. متناسب‌سازی حقوق کارمندان و کارگران با جدیت با همراهی مجلس در دستور کار است تا با این رویه مشکلات حقوق‌بگیران جامعه را کاهش دهیم. از سوی دیگر برای ریشه‌کنی فقر باید تلاش کنیم ارزش اقتصادی و رشد اقتصادی کشور را به‌گونه‌ای افزایش دهیم که کسب‌وکار مردم رونق گیرد و با تحقق رشد اقتصادی هشت‌درصدی این موضوع شدنی است.

آیت‌الله رئیسی خطاب به استاندار مازندران تاکید کرد که تعیین و تکلیف اموال مازاد دولت را با جدیت پیگیری کند تا با جذب این اعتبارهای برای عمران و آبادانی کشور و انجام اولویت‌ها اقدام شود و گفت: ظرفیت بندر امیرآباد بی‌نظیر است و کشور روسیه خواهان محصولات کشاورزی ایران است و باید زیرساخت تجارت محصولات در این بندر فراهم شود.

ساختمان‌سازی در جنگل‌ها متوقف شود

رئیس‌جمهور گفت: مازندران باید به دروازه صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود و ظرفیت‌ها با توجه به وجود بازار صادراتی وجود دارد. حفظ محیط زیست در مازندران بسیار مهم است باید حریم جنگل را حفظ کنیم. متاسفانه برخی از ساختمان‌ها در قلب جنگل‌های مازندران در حال ساخته شدن است و اولویت ما ساختمان‌هایی است که اکنون مجوز گرفتند و باید مشخص شود که این ساختمان‌ها برخلاف قانون با چه مجوزی ساخته شده است.

محیط زیست نباید تبدیل به محیط ایست شود

رئیسی نسبت به آزادسازی سواحل از همه مسئولان تشکر کرد و ادامه داد: اما این موضوع اول کار است و باید این موضوع نظارت شود و مدیریت سواحل بسیار مهم است و طبق ضوابط باید از استفاده بهینه از این ظرفیت اقدام شود.

وی گفت: محیط زیست نباید تبدیل به محیط ایست شود و نباید مانع توسعه اقتصادی شود هر جا که قوانین محیط زیست هشدار می‌دهد باید مسئولان تابع باشند، اما نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد مدیران برای انجام ندادن کار، مسائل زیست‌محیطی را روی میز بگذارند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد راه‌اندازی قطار پرسرعت از غرب به شرق کشور با محوریت عبور این ریل از مازندران پیگیری می‌شود.

لزوم توجه به گردشگری مازندران

آیت‌الله رئیسی گردشگری مازندران را ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: توسعه گردشگری با توجه به بافت و فرهنگ استان مازندران باید مدنظر باشد و برای رفع رونق این حوزه با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی در ارتباط با تعیین و تکلیف پسماند و زباله در مازندران نیز تاکید که باید این موضوع مهم جدی پیگیری شود و اگر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد به نظر می‌رسد تا ۶ ماه آینده مسئله زباله در مازندران برای همیشه برطرف شود.

وی به مشکلات کارخانه نساجی مازندران نیز اشاره کرد و گفت باید برای احیاء این واحد اقدام شود و اگر مشکلات اداری وجود دارد هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری به تصادفات رانندگی در محورهای ارتباطی مازندران و سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: این معضل اجتماعی باید جدی گرفته شود، باید برای بازسازی راه‌های این استان اقدام شود و آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای اکنون در کشور عادی شده و نباید از این موضوع به راحتی بگذریم. از تمام مسئولان می‌خواهم که با جدیت مصوبات سفر را دنبال و پیگیری کنند و دنبال شود که رویکردهای مطرح شده مسئولان با جدیت در گام اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: باید تلاش کنیم که منابع اعتباری در مازندران طبق جمعیت شناور و حضور مسافر تخصیص یابد تا زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران به معنای واقعی تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح امروز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی‌شده است.

آیت‌الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.

منبع: irna-84680030

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد