hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > معاون پارلمانی رییس جمهور : منطقه گردشگری سوادکوه شمالی باید تقویت شود

معاون پارلمانی رییس جمهور : منطقه گردشگری سوادکوه شمالی باید تقویت شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به نعمت‌های طبیعی گردشگری در سوادکوه شمالی و ضرورت برخورداری مردم از این نعمت خدادادی بدون آسیب رساندن به طبیعت و محیط زیست گفت : منطقه گردشگری شهرستان سوادکوه شمالی باید تقویت شود.

به گزارش ایرنا ، سیدمحمد حسینی که به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهوری در سفر استانی مازندران به شهرستان سوادکوه شمالی سفر کرد ، در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود : دولت گوش شنوایی برای پیشنهادها و ایده‌ها دارد و تاکید رئیس‌جمهور بر مشورت با گروه‌های مختلف است تا افکار متفاوت به کار گرفته شود.

وی با اشاره به این که برخی مدیران به این مسائل اعتنایی ندارند، گفت: باید با هم کمک کنیم تا مشکلات در کشورها کمتر شده و مردم احساس رضایت کنند و این امور با مشورت قابل اجرا خواهد بود.

معاون رییس جمهور با بیان این که مطالبات بحقی در شهرستان سوادکوه شمالی وجود دارد که تلاش می شود منعکس شده و به نتیجه برسد، تصریح کرد: این شهر بزرگانی مانند مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی و شهید آیت‌الله قاسمی از شهدای هفتم تیر دارد و مردم این دیار در قیام هفتم اسفند به مقابله با ضد انقلاب برخاستند و شهید دادند که نشان دلدادگی مردم به امام و انقلاب است و باید این مسائل را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی گفت : هرگز به وضع موجود بسنده نمی‌کنیم و نگاه ما به آینده است و اینکه باید کارهای بزرگی صورت گیرد. باید در نوع حکمرانی در کشور بازنگری کنیم بسیاری از اختیارات در تهران متمرکز شده است، در حالی که می‌توان مسائل را به استان‌ها تفویض اختیار کرد تا با شناختی که مدیران استانی نسبت به منطقه دارند، کارها انجام شود و سرعت یابد.

حسینی افزود : رئیس‌جمهور پذیرفته برخی موارد در استان‌ها توسط مدیران استانی پیگیری شده و در این موارد تفویض اختیار صورت گیرد، موارد را می‌توانید به ما اعلام کنید تا درباره آنها تصمیم‌گیری کنیم.

 وی ادامه داد : مسئولان استان‌ها و شهرستان‌ها باید قدرت و جرات تصمیم‌گیری داشته باشند. در مواردی که به نفع مردم است و رضای خداوند هم در آن لحاظ شده باید وارد شد و تصمیم گرفت، تعلل در این موارد، فرصت‌سوزی است چرا که دوران مسئولیت ما محدود است.

معاون رییس جمهور با اظهار این که سوادکوه جزو مناطق کم‌برخوردار مازندران است، گفت : اگر در گذشته نسبت به این مناطق کم‌توجهی شده اکنون باید جبران شود، دولت و نهادهای انقلابی در این زمینه ورود می‌کنند.

حسینی درباره شهرک صنعتی سوادکوه شمالی، تصریح کرد: ۲۲۰ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی نیازمند رسیدگی هستند، جاده منتهی به شهرک صنعتی پاسخگوی تعداد واحدها نیست و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه حقوق و دستمزد با نظام ناهماهنگ پرداخت و نوعی آشفتگی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور چندین بار در دولت این بحث را مطرح کرد تا حقوق و دستمزد کسانی که دولت در مقابل آنها مسئولیت دارد ساماندهی شود، سازمان امور اداری و استخدامی در این زمینه کار خود را شروع کرده و در جلسه هیات دولت هم گزارش داده است، نمایندگان مجلس هم طرح‌هایی ارائه کرده‌اند اما اگر از ناحیه دولت لایحه تدوین شود جامع‌تر و کارشناسی‌تر خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم توجه به برنامه‌های فرهنگی، ادامه داد: در کنار توجه به اقدامات عمرانی، باید فرهنگ مورد اهتمام قرار گیرد و رئیس‌جهمور به اجرای برنامه‌های فرهنگی هم تاکید دارد و صرف توجه به اقدامات عمرانی، کافی نیست.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مناطقی را داریم که به شهرستان تغییر نام داده‌اند اما هیچ یک از امکاناتی که نیاز یک شهرستان است لحاظ نشده، گفت : اگر پذیرفتیم مکانی شهرستان است باید خدمات لازم به مردم ارائه شود.

حسینی با اشاره به تقویت منطقه گردشگری در سوادکوه شمالی، افزود: امکانات و ظرفیت خدادادی گردشگری در این منطقه فراهم است و نیازی نیست از شگردها و شیوه‌های خاصی برای جذب گردشگر استفاده کرد، خداوند نعمت خود را بر این منطقه ارزانی داشته است و از این نعمت باید به شکل مطلوب بهره برد و اقتصاد گردشگری در زندگی مردم این شهرستان ملموس شود.

وی با بیان اینکه عزم دولت برای خدمت و گره‌گشایی از مشکلات مردم، جزم است، اظهار داشت : آزادسازی سواحل در دولت‌های نهم و دهم هم مطرح شد اما با جدیتی که در دولت سیزدهم شاهد هستیم همراه نبود، دستگاه‌های دولتی مانع شده و آزادسازی ساحل را انجام نمی‌دادند اما این بار هم رئیس‌جمهور مصمم است  و هم وزرا؛ نباید در این زمینه بخشی‌نگری کرد و شاهد هستیم که آزادسازی ساحل با کمک دستگاه‌های مختلف در دست انجام است.

حسینی در این سفر با حضور در گلزار شهدای شهرستان سوادکوه شمالی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس به دیدار خانواده شهیدان گلزاده رفت. بازدید از تعریض محور شیرگاه به بابلکنار، حضور در نماز جمعه، بازدید از کارخانه  تراورس و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های حسینی بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد