hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وزیر میراث فرهنگی از بیمارستان فوق تخصصی در حال ساخت تنکابن بازدید کرد

وزیر میراث فرهنگی از بیمارستان فوق تخصصی در حال ساخت تنکابن بازدید کرد

به گزارش ایرنا ، همزمان با هفدهمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به مازندران ، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز روز جمعه وارد غرب استان شد و به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور به شهرستان تنکابن سفر کرد.

وی در بدو ورود مورد استقبال سید مهدی هدایتی امام جمعه تنکابن ، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ، سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن و جمعی از مسئولان شهرستانی قرار گرفت.

ضرغامی سپس از پروژه در حال ساخت بیمارستان فوق تخصصی ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی (ره) این شهرستان بازدید کرد تا در جریان روند پیشرفت این پروژه ملی و موانع موجود جهت بهره برداری از آن قرار گیرد.

بیمارستان فوق تخصصی ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی (ره)تنکابن که در سال ۱۳۹۱ کلنگ آن به زمین زده شد در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۷۳۵ متر مربع در حال ساخت است.

برای این بیمارستان هشت تخت جراحی قلب، چهار تخت آی سی یو قلب باز، ۶ تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده است

مشکلاتی از قبیل جانمایی نامناسب ، نبود زیر ساخت های مناسب ، افزایش روز افزون مصالح مورد نیاز و بی انگیزگی پیمانکار باعث شد تا این پروژه پس از گذشت ۹ سال به گفته مسئولان ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بدون هزینه های مالیات و دارایی برای آن هزینه شده است.

بنا بر اعلام مسئولان ، اعتبار مورد نیاز جهت بهره برداری از این پروژه ،  سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به تکمیل ابنیه و ۲ هزار میلیارد ریال آن مربوط به تجهیزات بیمارستانی می باشد.

بیمارستان فوق تخصصی ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی (ره)تنکابن جزو ده پروژه بیمارستانی اولویت نخست وزارت بهداشت محسوب می شود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران تنها یک بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد