hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تولید دارو با مواد اولیه ایران‌ساخت گامی در مسیر بی‌نیازی کشور از واردات

تولید دارو با مواد اولیه ایران‌ساخت گامی در مسیر بی‌نیازی کشور از واردات

محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به تولید مواد مؤثره و پرکننده مواد دارویی مورد استفاده شرکت‌های تولیدکننده و بی‌نیازی کشور از واردات آن‌ها شدند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، یک شرکت دانش‌بنیان با تولید فرآورده‌های منیزیم اکساید، کربنات کلسیم، خمیرآبیاب که جزو مواد پرکاربرد در صنعت دارویی کشور است، ضمن تامین نیاز کشور توانسته زمینه را برای ورود محصولات ایران‌ساخت به بازار کشورهای همسایه فراهم کند.

فرآورده منیزیم اکساید یک ماده پراستفاده در صنعت تولید دارو است؛ این مواد پس از فرآوری و فرمولاسیون تبدیل به مواد اولیه دارویی می‌شوند. منیزیم اکساید به عنوان مواد موثر دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان ماده اولیه برای تولید منیزیم هیدروکساید و استئارات منیزیم به منظور استفاده در محصولات است.

محصول تولیدی این شرکت دارای استاندارد و خلوص بالاتر از استاندار USP این محصول در دنیا است.

با توجه به کیفیت مشابه محصولات خارجی،  قیمت این محصول بسیار به صرفه و ارزان‌تر است. این شرکت به غیر از تیم تولید از تیمی تخصصی برای تحقیق و توسعه بهره مند است و مسیر صادرات را تامین کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، نیاز تخمینی کشور به این محصول ۱۲۰ تن در سال است که این شرکت در صورت حمایت می‌تواند پاسخگوی تمام این نیاز باشد. مواد کلسیم کربنات گرید دارویی، به عنوان پرکننده مواد اولیه دارویی در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین خمیر آبیاب در مشخص کردن وجود آب در مخازن فرآورده‌های نفتی و تعیین مقدار دقیق آن با استفاده از میله مندرج کاربرد دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد