hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وزیر کشور: تامین اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری پیگیری می‌شود

وزیر کشور: تامین اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری پیگیری می‌شود

وزیر کشور گفت: تامین اعتبار برای تسریع در تکمیل نیروگاه زباله‌سوز در حال ساخت ساری در هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی که در هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران آیت الله رئیسی را همراهی می‌کند، ظهر امروز جمعه به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور به نیروگاه در حال ساخت زباله‌سوز ساری واقع در شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی رفت و در جریان آخرین وضعیت این طرح مهم زیست‌محیطی قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت که تامین اعتبار برای تکمیل این طرح پیگیری می‌شود.

در این بازدید مسوولان مرتبط با این طرح اعم از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری، فرماندار و شهردار ساری و نماینده پیمانکار حضور داشتند.

وزیر کشور طی گفت‌وگو با این مسوولان در جریان آخرین وضعیت ساخت نیروگاه قرار گرفت و بر ضرورت افزایش تعامل بین دستگاه‌های مرتبط در استان برای هر چه زودتر به بهره‌برداری رسیدن این طرح تاکید کرد.

براساس آخرین گزارش معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، این طرح ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۷ درصد تجهیزات آن هم خریداری و برای نصب در محل حاضر است.

ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری به عنوان مهم‌ترین پروژه زیست‌محیطی مازندران از سال ۱۳۸۸ آغاز شد، اما اختلاف نظرهایی در انتخاب محل، نگرانی‌های زیست محیطی و تامین نشدن بودجه مورد نیاز سبب شد تا پروژه طبق برنامه زمان‌بندی پیش نرود.

روند ساخت این نیروگاه طی ۲ سال اخیر با پیگیری‌های فشرده استانی شدت گرفت و طی یک سال اخیر تعدادی از مسوولان ملی  بازدیدهایی از این طرح داشتند.

حمل ۱۴ ساله زباله‌های شهر ساری به دیگر مناطق علاوه بر این که مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده باعث تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد