hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فراهم شدن شرایط در سال ۱۴۰۱ برای عبور اقتصاد ایران از دوران پرنوسان و مبهم

فراهم شدن شرایط در سال ۱۴۰۱ برای عبور اقتصاد ایران از دوران پرنوسان و مبهم

ایسنا/خراسان رضوی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امید است با روشن شدن فضای سیاست‌های دولت و بودجه ۱۴۰۱ از یک سو و مسئله گره‌گشایی‌های خارجی کشور از سوی دیگر، تا سال ۱۴۰۱ شرایط برای عبور اقتصاد ایران از دوران پرنوسان و مبهم و سپس اوج گرفتن آن فراهم شود.

سید احسان خاندوزی عصر امروز ۱۹ اسفندماه در نشستی با حضور اساتید اقتصادی دانشگاه‌های مشهد که در ساختمان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مربوط به سیاست‌های اقتصادی مسئله ثبات اقتصاد کلان و شفافیت دو دستور کار اولیه دولت سیزدهم است. تا زمانیکه به حداقلی از چشم‌انداز قابل پیش‌بینی از فعالیت‌های اقتصادی برسیم باید در مسیر رشد، نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشیم.باید تلاش می‌شد تا دولت در ماه اول استقرار خود هر سیاست دیگری را در اختیار ثبات اقتصادی کلان قرار می‌داد.

 وی افزود: امید است با روشن شدن فضای سیاست‌های دولت و بودجه ۱۴۰۱ از یک سو و مسئله گره‌گشایی‌های خارجی کشور از سوی دیگر، تا سال ۱۴۰۱ شرایط برای عبور اقتصاد ایران از دوران پرنوسان و مبهم و سپس اوج گرفتن آن فراهم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ صرفاً سیاست‌های کشور مانند امسال تثبیت کننده خواهد بود. در این زمینه ما نیازمند مساعدت بیشتری خواهیم بود زیرا از لحاظ تئوری، بخش روشن مسیری بود که تا کنون طی کردیم.

خاندوزی ادامه داد: همچنین مناقشات نظری از این  پس خود را نشان می‌دهند زیرا در مسیر رشد و توسعه کشور دیدگاه‌های متفاوت خودنمایی خواهند کرد. بنابراین نیاز بیشتری به همفکری‌های علمی و دانشگاهی در این زمینه داریم.

وی تصریح کرد: از جمله طرح‌های مطرح شده در دولت، نقشه راه رشد غیر تورمی و فقرزدایی است که ستاد اقتصادی آن را مصوب کرده است. همچنین از منظر ما یک راهبرد یک و نیم ساله تا پایان سال ۱۴۰۱ بود تا برای چشم انداز اولیه دولت با قاطعیت بیشتری صحبت کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: سه دستگاه‌ در سطح اقتصاد کلان شامل بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی نقش آفرینی می‌کند.بر آنیم که سند پیوند دهنده بین این سه دستگاه نقشه راه رشد غیرتورمی و فقر زدایی باشد. 

خاندوزی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد: در حوزه دیپلماسی اقتصادی شرق، دانشگاه فردوسی به عنوان کانونی واقع در این منطقه مزیت آشکاری نسبت به سایر نهادها و مراکز آموزشی و پژوهشی دارد. امیدواریم بتوانیم تا آخرین چهارشنبه سال جاری توافقی با دانشگاه فردوسی مشهد برای تبدیل دانشکده علوم اداری و اقتصادی این دانشگاه به عنوان کانون مطالعات حوزه دیپلماسی با افغانستان و در مرحله بعد پاکستان داشته باشیم.

وی افزود: همچنین مسئله فقر می‌تواند یکی از مواردی باشد که انواع سیاست‌های انجام شده را بسنجیم و پیشنهادی رو به آینده مطرح کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: همکاران ما در اداره کل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی به دنبال تجدید بودجه پژوهشی دستگاه‌های تابعه هستند تا به جای انجام چند کار کوچک چند پروژه بزرگ مقیاس را تعریف کنیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد