hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ضرورت توجه مضاعف به حوزه دانش و تبدیل آن به فناوری در کشور

ضرورت توجه مضاعف به حوزه دانش و تبدیل آن به فناوری در کشور

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید در دانشگاه‌ها تولید دانش را افزایش دهیم و مرجعیت علمی را به سوی فناوری پیش ببریم.

دکتر یونس پناهی روز پنجشنبه، ۱۹ اسفند ماه، در آیین رونمایی از ماده اولیه‌ی دارویی مزالازین شرکت دانش بنیان جولیان کیمیا صنعت در تبریز اظهار کرد: امروزه روند تحقیقات و تولید دانش به سمت تولید فناوری می‌رود و تولید ثروت و آموزش نیروی انسانی در حوزه‌ی فناوری یکی از نمادهای قدرت در محافل دانشگاهی محسوب می‌شود.  

وی ادامه داد: کشور ما در تولید دانش و مرجعیت علمی در منطقه رتبه‌ی اول و در دنیا جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است اما در زمینه‌ی فناوری‌، در میان ۱۳۲ کشور، جایگاه شصتم را داریم که قابل قبول نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به تولید علم، مرجعیت و ارجاع اصرار بسیاری دارد و یکی از دغدغه‌های ایشان است و همچنین یکی از دغدغه‌های ایشان نیز ثروت‌آفرینی در دانشگاه است؛ بنابراین باید به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

پناهی خاطرنشان کرد: باید با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، تولید دانش در دانشگاه‌ها را به سمت صنعت ببریم تا در دانشگاه، تمامی دانش‌ها خود را نشان دهند که یکی از آنها تولید ماده اولیه‌ی دارویی مزالازین است چراکه امروزه بیماری‌های دستگاه‌ گوارشی به‌ویژه التهاب روده درحال افزایش است و تامین مواد اولیه‌ی آن برای کشور هزینه‌ی بسیاری داشت.

وی یادآور شد: امیدواریم به برکت اعتماد علما به علم و دانش و دانشگاه و همچنین درایت ریاست دانشگاه و استاندار آذربایجان شرقی، سال آینده شاهد شکوفایی درصد بسیاری از چنین داروها باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: در وزارت بهداشت تاکید داریم که دانشگاه‌ها باید نیازهای جامعه‌ی خود را تامین کنند؛ اگر در این منطقه بیماری و معضلاتی در حوزه‌ی سلامت وجود دارد، دانشگاه‌ها ماموریت دارند تا آنها را تامین کرده و رفع کنند. 

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، در مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از محصول استراتژیک و مهم ماده اولیه‌ی مزالازین در تبریز رونمایی شد.

منبع: isna-1400121915489

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد