hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > حوزه علمیه باید شتاب‌دهنده بیانیه گام دوم باشد

حوزه علمیه باید شتاب‌دهنده بیانیه گام دوم باشد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نقش مهم حوزه در بیانیه گام دوم را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علمیه باید شتاب دهنده گام دوم انقلاب باشد و برنامه های شتاب‌دهی باید بصورت کامل از متون متقن دینی استخراج شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور روز پنجشنبه در کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در قم، افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مرتبه نخست لازم است هر فردی جایگاه خود را در آن به درستی شناخته و بر مبنای آن ایفای نقش کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: انقلابی گری امروز حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه های مختلف معنا پیدا می کند و اگر حوزه ذره ای از این مسیر منحرف شود هم به خود و هم به انقلاب خسارت خواهد زد.

بهجت پور اظهار داشت: معنویت و بازکردن افق دید مردم از فراماده به سوی معنویت و تعمیق ارتباط بین انسان با عالم معنا رسالت دائمی و همیشگی حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه ترسیم اخلاق ناب اسلامی از رسالت های اصلی حوزه علمیه است، اضافه کرد: همچنین پایه ریزی سبک زندگی اسلامی و نهادینه کردن عدالت اجتماعی، اقتصادی و آموزشی نیز از وظایفی است که بر دوش حوزه های علمیه سنگینی می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به مباحث اخیر در خصوص فضای مجازی و قانون صیانت از این فضا، تاکید کرد: مطرح کردن این مباحث در شرایطی که هنوز فرهنگ و آمادگی عمومی وجود ندارد، مساله بجایی نیست.

بهجت پور با بیان اینکه روش صحیح مبارزه با ناهنجاری و مشکلات، تقویت روحی جامعه و سرشار کردن فضای عمومی جامعه از معنویت است، ابراز داشت: تمرکز بیانیه گام دوم بر جامعه سازی و استقرار حاکمیت دینی است و آن چیزی که می تواند انسجام جامعه را به هم بریزد دنیا طلبی مومنان است.

کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» روز پنجشنبه با پیام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از آثار کنگره، تجلیل از نویسندگان برتر و سخنرانی شخصیت های علمی در حال برگزاری است./

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد