hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پل چهارم" بشار" در شهر یاسوج بهمن امسال هم افتتاح نشد

پل چهارم" بشار" در شهر یاسوج بهمن امسال هم افتتاح نشد

دهه فجر ۱۴۰۰ نیز به اتمام رسید ولی خبری از تحقق وعده مسئولان برای افتتاح و بهره برداری از پل چهارم بشار نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، پل چهارم بشار بر روی بستر رودخانه بشار در منطقه ساحلی شهر یاسوج در سال 1394 با حضور محمد باقر نوبخت معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کلنگ‌زنی شد.

عملیات اجرایی پل چهارم بشار در 6 سال اخیر در چندین نوبت متوقف شد ولی به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار شهری در دستور کار مدیران استانی قرار گرفت و به صورت مستمر با نگاه ویژه اعتبار مناسبی برای آن در نظر گرفته شد.

به گفته نستهن مقدم شهردار یاسوج، قرار بود این پروژه عمرانی در شهریورماه امسال به بهره برداری برسد ولی خبری از قیچی شدن روبان قرمز نشد و وعده را مجدد برای دهه فجر تمدید کردند ولی مجدد خبری از آئین افتتاحیه و بهره برداری نشد.

حجم ترافیک شهر یاسوج با توجه به قدیمی بودن خیابان اصلی شهر از میدان جهاد تا ورودی اکبرآباد در صورت وقوع بحران خود به یک بحران عظیم تبدیل می‌شود و ایجاد راه‌های برون رفت از ترافیک از نیازهای ضروری شهر یاسوج به شمار می‌رود.

پیمانکار پروژه پل چهارم بشار مبلغ قرارداد این پروژه را 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون قریب به 22 میلیارد تومان از اعتبار این پروژه وصول شده‌ و این پروژه تا سال 96 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و قریب به 12 میلیارد تومان مطالبات داریم.

شهردار یاسوج وعده افتتاح پل چهارم بشار را در شهریور ماه امسال‌ داده بود و میزان پیشرفت فیزیکی را قریب به 95 درصد عنوان کرد، اما آنچه از ظواهر پروژه معلوم است، این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت دارد و برای بهره‌برداری نیاز به زمان بیشتری دارد.



نستهن مقدم این را گفته بود که مشکلات به وجود آمده در تأمین ستون‌های پل باعث کندی روند اجرایی شده و با اجرای ستون‌ها در دو ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: پل چهارم بشار یکی از طرح‌هایی بوده که می‌تواند بار ترافیکی مرکز استان را کاهش دهد و قرار بود این پل تا پایان بهمن ماه به تکمیل و بهره‌برداری برسد که تحقق آن بعید است.

کیامرث حاجی زاده کاهش بار ترافیکی در شهر یاسوج را ضروری دانست و افزود: اعتبار مورد نیاز پل چهارم بشار تامین شده و طبق قول شهردار باید این پروژه در بهمن ماه تکمیل و به بهره برداری می‌رسید.

به‌هرحال امید است در شرایطی که دولت سیزدهم با اراده‌ای جدی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره گام‌های موثری برداشته است تکمیل و بهره‌برداری این پل هم در اولویت قرار گرفته و علاوه بر تسهیل تردد در شهر حرکتی در راستای کاهش هدر رفت منابع بیت‌المال باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد