hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دولت سیزدهم امید به حل مشکلات سلامت و معیشت را برای مردم به ارمغان آورد

دولت سیزدهم امید به حل مشکلات سلامت و معیشت را برای مردم به ارمغان آورد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم امید را در حل مشکل سلامت و معیشت به ارمغان آورد، گفت: واکسیناسیون گسترده به جا بود و جای تقدیر دارد زیرا سلامت را حفظ کرد و فضای نفس کشیدن را برای مردم به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،  در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس ملک فاضلی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مشکل معیشت و سلامت به مجلس یازدهم خوش آمد گفت، اظهار کرد: آیا اکنون مشکل معیشت حل شده است؟ وضعیت سلامت چگونه است؟ ما در مجلس چه کرده‌ایم؟ دولت گذشته چگونه عمل کرد؟ وظیفه دولت فعلی چیست؟ اینها سوال‌های روزانه جامعه است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس افزود: مجلس یازدهم، ۱۶ ماه را با دولت گذشته طی کرد دولتی که در پایان عمر خود به‌دنبال تحریم و آمدن کرونا از عمل در میدان به عنوان فرمانده حل مشکلات از ترس جان به ویترین مشاهده و از فضای عمل به فضای مجازی حرکت کرد که نتیجه آن غارت ویرانگر صندوق ارزی مملکت و در نهایت گرانی و تورم افسار گسیخته روزافزون و آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم شد.

فاضلی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: وظیفه ما بسیار سنگین است، نشستن و تماشا کردن کار ما نیست، وارد عمل شدن، تذکر دادن و توجه کردن به آنچه که اطراف ما می‌گذرد است، موضوعات مهمی است.

وی گفت: صدای مردم، معلمین، کارگران و کشاورزان در جوار مجلس هر روز طنین‌انداز است و هر شخص خوابی را بیدار می‌کند. وظیفه ما نمایندگان چیست و چگونه باید عمل کرد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به آیت‌الله رییسی عنوان کرد: ریاست جمهوری شما امید را در حل دو مشکل سلامت و معیشت به ارمغان آورد، اما در ادامه چگونه شد؟ واکسیناسیون گسترده به جا بود و جای تقدیر دارد زیرا سلامت را حفظ کرد و فضای نفس کشیدن را برای مردم به وجود آورد. اما برای حل مشکل معیشت چگونه باید عمل کرد؟

فاضلی بیان کرد: نمی‌توان در مملکتی که یک درصد جمعیت دنیا و ۹ درصد منابع را در اختیار داشته و جغرافیای بی‌نظیری دارد، صحبت از ارز ترجیحی و سقوط آزاد ارزش پول ملی غیرقابل تصور است و ما حتی در رویا آن را تصور نمی‌کردیم.

وی ادامه داد: بی‌ارزشی پول ملی معیار و ساختار مملکت را بر هم زده است و موجب گرانی و افزایش بهای مسکن شده است. چگونه در چنین وضعیتی مسکن را ساماندهی می‌کنید؟ حرکت در این جهت می‌تواند آسیب‌زا باشد. برخی هنرمندانه توانستند تخریب‌گر این مملکت باشند لذا نباید بیش از این شاهد بروز اینگونه مشکلات در جامعه باشیم.

سراوان با ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان محور تحول

فاضلی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: حوزه انتخابیه من سرزمین آفتاب و محور توسعه شرق کشور با ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان، می‌تواند محور تحول باشد اما افسوس که فراموش شده است.

وی افزود: شهر و حوزه‌ای با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، پایانه مرزی ندارد میزان صادرات آن در سال گذشته به رقم آمار سازمان برنامه و بودجه ۶ برابر جاهایی بوده که پایانه‌های مرزی رسمی و مناطق آزاد تجاری دارند. این پتانسیل را دریابید. سراوان باید به دلیل جغرافیای بی‌نظیرش منطقه ویژه تجاری باشد.بحران بی‌آبی در سراوان مطلق است اگر طی دو سال آبرسانی از دشتی که تعیین شده انجام نشود ۲۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت می‌شوند.

وی با بیان اینکه آموزش وضعیت اسفناکی دارد. در آموزش ابتدایی ۲۰ درصد کودکان وارد مدرسه نمی‌شوند و ۸۰ درصد ریزش تحصیلی داریم، گفت: ۷۵ درصد راه‌ها خاکی و غیرقابل تردد بوده و راه اصلی سراوان به خاش، جاده مرگ است و سالانه ۴ هزار تصادف منجر به فوت یا معلولیت دایم ناشی از این تصادفات را داریم که رقم بالایی از کل تصادفات کشور است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد