hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است

علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید هر مبتلا به کرونا را مبتلا به اُمیکرون بدانیم،در این شرایط تست هیچ نقشی ندارد و علائم سرماخوردگی به معنی ابتلا به اُمیکرون است.

محمدحسین سرمست گفت: بر اساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسن آسترازنکا از چند کشور وارد ایران شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: اکنون واکسن آسترازنکا تنها برای افرادی که باید این واکسن را دریافت کنند، تزریق می‌شود.

به گفته این مقام مسئول  نیازی نیست که آسترازنکا به صورت همگانی تزریق شود و بیشتر افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند از این واکسن استفاده می‌کنند.

او گفت: اصل این است که از هر نوعی واکسن وجود داشته باشد، تزریق شود؛ در همه جای دنیا تزریق واکسن مهم است نه نوع آن.

همه واکسن‌های موجود مراحل ایمنی و تاثیرگذاری را طی کرده‌اند و به گفته سرمست  همه واکسن‌های در حال تزریق ایمنی نسبی و موثر را ایجاد می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  می‌گوید: افرادی که ۳  دُز واکسن تزریق کرده‌اند، حتی اگر به بیماری مبتلا شوند، دچار علائم خفیف می‌شوند.

این مقام مسئول گفت:  در حال حاضر آمادگی برای مقابله با پیک احتمالی وجود دارد، اما در صورت وقوع پیک، ویروس کار خود را می‌کند.

به گفته سرمست کیت تشخیص اُمیکرون در خوزستان وجود دارد، اما برای اطمینان بیشتر، نمونه‌های مشکوک به آزمایشگاه انستیتو پاستور ارسال می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد