hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > واکس‌های غیر سیلیکونی ایرانی برای صنعت تایرسازی تولید شد

واکس‌های غیر سیلیکونی ایرانی برای صنعت تایرسازی تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان با توسعه دانش فنی، موفق به تولید واکس‌های پلیمری با ساختار غیر سیلیکونی برای کاربرد در صنعت قطعات لاستیک و تایرسازی شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، معصومه نوجوان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید رهاساز پلیمری با ساختار غیر سیلیکونی گفت: این محصول کاربردی به‌عنوان جداکننده در صنعت تایر و قطعات لاستیک به‌عنوان جداکننده عمل می‌کند و در سه سطح با فرمولاسیون متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی رهاساز یا واکس‌های جداکننده را ترکیبات شیمیایی دانست که یک لایه مسطح، خنثی، نازک و همگن روی سطح قالب، ایجاد و مشکلات ناشی از چسبیدن قطعه به قالب را قبل و بعد از ولکانیزاسیون رفع می‌کند.

نوجوان با تاکید بر اینکه رهاسازهای با ساختار غیر سیلیکونی برخلاف رهاسازهای سیلیکونی، به دلیل ساختار شیمیایی خود قادر به فرآیند رهاسازی هستند و سطح چربی روی قطعه و قالب به‌جا نمی‌گذارند، اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود که قطعات تولیدی بتوانند پس از تولید، مستقیماً به فرآیندهای بعدی نظیر رنگ‌کاری، چسب کاری و عملیات تکمیلی دیگر که روی قطعه لازم است انجام شود، وارد شوند و نیاز به مرحله شست‌وشو با آب و مواد شوینده از بین برود؛ به این ترتیب چرخه تولید کوتاه شده و قیمت نهایی قطعه نیز کاهش می‌یابد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: رهاسازهای پلیمری دارای ساختار غیر سیلیکونی قابل‌حل در آب در تولید شیلنگ‌های شکل دار لاستیکی بر پایه پلیمرهای استاندارد و همچنین برای پلیمرهای سیلیکونی و فلوروکربنی به کار می‌رود و با قدرت بالای رهاسازی مانع از هرگونه صدمه و خوردگی در سطح داخلی شیلنگ‌های هیدرولیک می‌شود.

وی با بیان اینکه رهاسازهای غیر سیلیکونی به‌راحتی توسط آب از سطح قالب شسته می‌شوند و بدین ترتیب عمر قالب افزایش می‌یابد، اضافه کرد: علاوه بر آن قطعات تولیدی توسط رهاسازهای غیر سیلیکونی، سطح یکنواخت و براقی دارند. پایداری حرارتی و شیمیایی بالا، عدم اثر سوء روی قطعه لاستیکی و عدم ایجاد ضایعات یا حالت چسبناک رزینی روی قالب از دیگر مزایای این محصول به شمار می رود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد