hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

رکورددار پرتاب‌چکش ایران با انتقاد از شرایط مدیریت مجید کیهانی در دوران ریاست بر فدراسیون دوومیدانی، ادعا کرد کیهانی مربیان ابتدایی ورزش لهستان را به نام مربی پرتاب به ایران آورده است!

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ در روزهای اخیر اشتباه فدراسیون دوومیدانی در اعلام سمت ایوان تیخن حاشیه ساز شد. ماجرا از این قرار بود که در بعضی از اخبار سایت فدراسیون ایران علاوه بر ریاست فدراسیون بلاروس، نایب رئیسی کنفدراسیون دوومیدانی بلاروس هم جزو سمت های تیخن درج شده بود. او چند هفته پیش در سفری به ایران علاوه بر برگزاری کلاس و دیدار با دوومیدانی کاران با سران اول ورزش ایران هم ملاقات هایی داشت.

چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

این اتفاق در حالی رخ داد که تیخن نایب رئیس کنفدراسیون دوومیدانی اروپا نیست. هرچند او با دو مدال نقره و برنز پرتاب چکش المپیک پکن و ریو، دو طلای قهرمانی جهان و چندین مدال معتبر دیگر جزو بهترین های دوومیدانی دنیا است. ایوان در المپیک آتن نیز مدال برنز گرفته بود اما در سال 2011 بعد از آزمایش دوباره نمونه او ماده ای مشکوک پیدا شد و به همین دلیل نام او از لیست مدال آوران آتن حذف شد.

چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

تیخن جزو ورزشکاران نامدار بلاروس است اما اشتباه فدراسیون در اعلام نام او سبب شد بعضی رسانه ها به این دوومیدانی کار نامدار لقب قلابی بدهند. هاشم صیامی نیز چند روز پیش به خاطر اینکه به ایوان چنین صفتی نسبت داده شده بود انتقاد کرد و گفت: یک جایی امکان دارد کاوه موسوی به عنوان مترجم اشتباه شنیده باشد و روابط عمومی هم خبر را کار کند اما ما اصلا از این موضوع  نه بهره برداری و سوء استفاده کردیم و نه قراردادی نوشتیم. بنابراین ایوان تیخن فقط به عنوان رئیس فدراسیون بلاروس، قهرمان جهان و المپیک و مربی کاوه موسوی به ایران آمد. بعضی افراد از کلمه ناشایست قلابی برای او استفاده کردند که در شان این اسطوره ماده پرتاب نیست. ایوان تیخن ورزشکار شناخته شده‌ای است که قهرمانی المپیک و جهان را تجربه کرده.

چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

در این میان هاشم صیامی از کاوه موسوی نام برد که ارتباط نزدیکی با تیخن دارد و به عنوان مترجم او هم در جلسات متعدد حاضر بوده است.


کاوه موسوی رکورددار پرتاب چکش ایران که سابقه نایب قهرمانی بازی های آسیایی را دارد درخبرآنلاین درباره این موضوع گفت: تیخن سطحش بسیار بالاتر از دوومیدانی ایران است و نامش در میان مدال آوران المپیکی قرار دارد. ما باید خداراشکر کنیم که چنین ورزشکار و رئیس فدراسیونی با این کارنامه به ایران آمده اما حالا همه دنبال سابقه مدیریتی اش هستند. شاید الان او نایب رئیس کنفدراسیون نباشد اما کرسی و سمت دارد منتها به دلیل اینکه زبان روسی من در سطح حرفه ای نیست وقتی از او سمتش را پرسیدم اشتباه متوجه شدم اما مطمئن هستم در کنفدراسیون دوومیدانی اروپا کرسی دارد و حتما بعد از تعطیلات سال نو با او ارتباط می گیرم و اطلاعات دقیق تر را اعلام می کنم. من قبول دارم که این اشتباه رخ داده و اصلا دنبال توجیه نیستم ولی مدال و اعتبار تیخن که اشتباه نبوده است.

چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

موسوی با ابراز ناراحتی از بزرگ جلوه دادن این اشتباه با وجود نامی بودن تیخن در دوومیدانی جهان، به انتقاد تند از مجیدی کیهانی رئیس سابق فدراسیون ایران پرداخت و گفت: من برایم جالب است که این موضوع تا این حد برای همه جالب شده اما زمانی که کیهانی مربی از لهستان آورد و گفت بهترین این کشور هستند هیچ کسی دنبال این نبود که بداند او واقعا چه کسی است. آن ها معلم ابتدایی مدارس ورزشی بودند که کیهانی به ایران آورد. وقتی یکی از آن ها رکورد من را فهمید گفت من در این حد نیستم که بتوانم چیزی به تو یاد بدهم و در پایه ها کار می کنم؛ در حالی که کیهانی همه جا تبلیغ می کرد این ها بهترین های جهان از قطب پرتاب چکش هستند که به ایران آمدند!

کاوه موسوی با ارائه توضیحاتی از دوران ریاست کیهانی در فدراسیون دوومیدانی صحبت های خود را ادامه داد و گفت: او سالی 20 سفر تفریحی برای پیدا کردن مربی می رفت؛ 2 ماه در فرانسه می ماند و بیت المال را هزینه و برای تمام کارهایش اغراق می کرد اما کسی اعتراضی به او نمی کرد. کاملا واضح و روشن از 10 دقیقه صحبت هایش، 9 دقیقه حرف های دیگری می گفت اما کسی پیگیر نبود  و اعتراض نمی کرد که این همه سفر بی دلیل را برای چه می رود؟ حالا به خاطر اشتباه سهوی در سمت یک قهرمان نامدار همه اعتراض می کنند.

موسوی با بیان اینکه کیهانی بدون هیچ سابقه ورزشی پا به دوومیدانی گذاشت، گفت: تیخن یک دوومیدانی کار واقعی بوده اما ما رئیس فدراسیونی انتخاب کردیم که در زندگی اش حتی شورت ورزشی هم نپوشیده است. او آمد به ریشه دوومیدانی تبر زد و سال ها نمی توانیم سربلند کنیم. آیا بعد از پایان دوره اش کسی آمد از او پرسد که چرا این همه پول حیف و میل کردی و جیبت پر از پول شد؟ او تمام نوابع ما را از محیط حرفه ای دور کرد و کسی هم به او نگفت بالای چشمت ابرو است. کیهانی حتی سررشته ای هم در ورزش نداشت؛ یک کارگزار و مسئول مالی بانک بود و آرزو می کرد با ملی پوشان عکس بگیرد.

چرا کسی از مجید کیهانی نپرسید چطور این همه پول را حیف‌ومیل کرد؟!

موسوی با بیان اینکه مجید کیهانی بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون احسان مهاجر شجاعی را کنار گذاشت، گفت: او همیشه به وزارت و کمیته قول می داد و صحبت از طرح ساماندهی مربیان و ورزشکاران می کرد اما بعد از 4 سال هیچ کاری نکرد. روزهای آخر هم دوباره از این موضوع صحبت می کرد و در دوره بعد هم خدا کمک کرد و صلاحیتش تایید نشد. ببینید کسی را رئیس می کنیم که بعد از 4 سال حتی صلاحیتش تایید نمی شود! او در دوره اول هم رای نمی آورد اما مهاجر شجاعی گفت به تو کمک می کنم و رای همه هیات ها را می گیرم اما امورات فدراسیون را در اختیار می گیرم؛ با این حال بعد از انتخاب او احسان را کنار گذاشت. حالا این اتفاق برای خودش در فدراسیون فعلی رخ داده؛ چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی...!

کاوه موسوی در پایان گفت: کیهانی در چهارسال شهر و کشوری نبود که نرفته باشد و لذتش را برد. چهارسال فدراسیون حیاط خلوت او بود. امیدوارم فدراسیون از این به بعد مسیرش را به خوبی پیش برد و شرایط بهتری داشته باشد.

253 251

منبع: khabaronline-1589424

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد