hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دامداران داوودآبادی به فکر فرار/خبر حذف ارز 4200 تومانی به گرانی علوفه دامن زد

دامداران داوودآبادی به فکر فرار/خبر حذف ارز 4200 تومانی به گرانی علوفه دامن زد

ایسنا/مرکزی یک دامدار داوودآبادی گفت: از ۱۵ روز پیش که زمزمه های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آغاز شده، قیمت علوفه نیز افزایش پیدا کرده اما حذف ارز در این حوزه هنوز عملیاتی نشده است.

مصطفی داوودآبادی در گفت گو با ایسنا، اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۵ روزه گذشته جز افزایش قیمت در علوفه هیچ اتفاق دیگری نیفتاده و تنها با پخش شدن حذف ارز ۴۲۰۰ فقط نهاده افزایش قیمت بین هزار تا ۱۵۰۰ تومانی داشته است.

وی افزود: متاسفانه این ارز در بخش نهاده و دام حذف نشده و در حال حاضر خبر حذف این ارز فقط تاثیر منفی در این بخش داشته است.

این دامدار داوودآبادی با تاکید بر اینکه همچنان در انتظار صادرات هستیم، بیان کرد: در حال حاضر خرید و فروش گوساله و بره متوقف شده و بازار کلا راکد شده است. کشتارگاه نیز با قیمت پایین کشتار انجام می دهد، امور پشتیبانی دام نیز دام را نابود کرد و هیچ گام مثبتی در این راستا برنداشت.

وی اضافه کرد: علوفه روز به روز گران می‌شود اما برعکس قیمت گوشت تکانی نمی خورد، امیدواریم ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود چراکه تا وقتی این امر رخ ندهد اتفاق مثبتی در این حوزه رخ نخواهد داد.

داوودآبادی بیان کرد: با حذف شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی همه دامداران داوودآباد دام های خود را فروخته و از این شغل فرار خواهند کرد چراکه دیگر سودی ندارد. اکثر دامداری ها خالی از دام است چراکه هرچه گوساله چاق تر شود فروش سخت‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از همشهریان ما دیروز ۵۰ راس گوساله اش را زیر قیمت فروخته و چک سه ماه دریافت کرده و می گوید اگر تا شب عید باقی گوساله ها را بفروشم دیگر در این حوزه سرمایه گذاری نمی کنم حتی اگر سود میلیاردی داشته باشد.

این دامدار بیان کرد: متاسفانه شرایط مهاجرت را ندارم وگرنه مهاجرت می کردم و به کشوری مثل کانادا می رفتم و آنجا در این حرفه مشغول به فعالیت می شدم. کانادا به دنبال خودکفایی در بخش گوشت و شیر است و از فعالان این حوزه و کسانی که توانایی و تجربه در اینکار دارند استقبال می کند، اما در کشور ما توجهی به دامدار نمی شود.

داوودآبادی خاطرنشان کرد: در مجموع، دامداری رو به نابودی است و فقط در تلاش هستیم که تا آخر سال خود را سرپا نگهداریم و به قول امروزی ها، الفرار! تا شب عید قطعا قیمت علوفه به کیلویی ۱۰ هزار تومان می رسد و با این قیمت هیچکس توان تهیه علوفه برای دام های خود را ندارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد